۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
طرح حمایت از سهامداران خرد اهرم کمکی برای بازار است
کارشناس بازار سرمایه:

طرح حمایت از سهامداران خرد اهرم کمکی برای بازار است

فهیمی، کارشناس بازار سرمایه، طرح حمایت صندوق توسعه بازار از سهامداران خرد را اهرمی کمکی برای بازار سهام دانست و گفت: اگر بورس روند منطقی خود را طی کند ریزشی بیش از این نخواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، حمید فهیمی، با اشاره به طرح ها و مصوباتی که سازمان بورس به تازگی وضع کرده است، گفت: مصوباتی که سازمان بورس در بازار اجرا می کند، همه در راستای حفظ سرمایه سهامداران است چرا که فروش در چنین قیمت هایی هیچ توجیه منطقی ندارد.

وی ادامه داد: این مصوبات را می‌توان یک سیگنال مثبت به بازار دانست اما برخی سهامداران به این موضوعات توجهی ندارند و همانگونه که در زمان سبز پوش بودن بازار، خرید های هیجانی داشتند هم اکنون هم فروش های به دور از منطق دارند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر می رسد فروش سهم در قیمت های فعلی، هیچ منطقی ندارد و سهامداران با این اقدام زیان را به جان می خرند؛ در صورتی که بورس، بازاری بر پایه نوسان است و سرمایه گذاری بلند مدت در آن بازدهی قابل توجهی هم می دهد.

فهیمی با انتقاد از عملکرد سهامداران اظهار کرد: بازار سهام با ترسی روبه رو است که یک روز باید از بین برود، در صورتی که اگر حقیقی ها و حقوقی ها یکباره بدون ترس معاملات خود را از سر بگیرند قطعا رویه بازار هم تغییر خواهد کرد.

وی به فعالیت صندوق ها و مصوبه اخیری که راجع به آنها وضع شده اشاره کرد و گفت: صندوق های سرمایه گذاری طی سال های اخیر فعالیتی خوب با بازدهی مناسب داشتند، مصوبه ای که سازمان برای آنها در نظر گرفته است تزریق مبلغ ناچیزی برای خرید سهام است که نه تنها به ضرر آنها نیست بلکه یک اهرم کمکی هم  برای بازار سهام خواهد بود.

فهیمی افزود: مصوباتی که در شرایط بحرانی برای کمک به بازار وضع می شوند تاریخ انقضا دارند و در بلند مدت قابلیت اجرا ندارند، یعنی به نوعی شرایط بازار تاریخ انقضای آنها را تعیین می کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان به بیان تحلیل خود از روزهای آتی بورس پرداخت و گفت: اگر بورس روندی عادی طی کند ریزشی بیش از این نخواهد داشت چون هیج توجیه منطقی ندارد، بنابراین برگشت به روال عادی در دستور این بازار قرار می گیرد؛ مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد که دیگر عوامل بنیادی و تکنیکال در بازار کارایی نداشته باشند.

کد خبر: ۷۷٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha