۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کاهش ۳۴ درصدی تولیدات دو شرکت خودروسازی ایران
مقایسه آمار تولید ۷ ماهه امسال و سال گذشته نشان داد

کاهش ۳۴ درصدی تولیدات دو شرکت خودروسازی ایران

دبیر انجمن خودرو از کاهش ۳۵ درصدی تولید ایران خودرو ۳۳ درصدی تولید سایپا در هفت ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبرداد که نشان می دهد تولیدات مجموع دو شرکت ۳۴ درصد افت تولید داشته اند.

احمد نعمت بخش در گفتگو با بازار اظهارکرد:هر چند تمهیدات وزارت صمت و خودروسازان و تامین مالی برای شرکتهای خودروسازی منجر به افزایش تولید در این صنعت شده است اما مقایسه آمارها از کاهش میزان تولید نسبت به سال قبل حکایت دارد.

وی افزود:اقدامات انجام شده برای تقویت صنعت خودروسازی موجب شده تا میزان تولید سایپا در آبان سالجاری به ۲۶ هزار و ۳۳۳ دستگاه برسد که در مقایسه با تولید ۲۲ هزار و ۶۲۸ دستگاه در آبان سال گذشته نشان دهنده افزایش ۱۶.۴ درصدی است.

دبیرانجمن خودرو درباره وضعیت تولید سواری در سایپا تصریح کرد: مجموع تولید سواری در آبان ۹۷، ۵۲ هزار و ۸۲۵ دستگاه بوده که در آبان ۹۸ با کاهش ۶ درصدی به ۴۹ هزار و ۳۰۷ دستگاه رسیده است.

وی درخصوص مجموع  وضعیت تولید در شرکت سایپا خاطرنشان کرد:مجموع تولید هفت ماهه این شرکت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل با کاهش ۳۳ درصدی از ۶۷۳ هزار و ۳۲۱ دستگاه به ۴۴۵ هزار و ۷۴۴ دستگاه رسیده است.

نعمت بخش درباره وضعیت تولید ایران خودرو اظهارکرد:میزان تولید ایران خودرو در آبان سال گذشته ۲۳ هزار و ۴۴۹ دستگاه بوده که این میزان در آبان سالجاری به ۲۰ هزار و ۵۸۸ دستگاه رسیده است.

دبیر انجمن خودرو تاکید کرد:مجموع تولیدات ۷ ماهه ایران خودرو در سال جاری با کاهش ۳۵ درصدی از ۳۰۸ هزار و ۴۲۰ دستگاه به ۲۰۰ هزار و ۲۹۲ دستگاه رسیده است. البته تلاش می شود تا دوباره میزان تولیدات در صنعت خودروسازی افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha