۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
بازسازی قره باغ فرصتی مهم برای استان های شمال غرب است/ رشد یک درصدی اقتصاد کشور
رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان:

بازسازی قره باغ فرصتی مهم برای استان های شمال غرب است/ رشد یک درصدی اقتصاد کشور

تبریز- رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان به لحاظ نزدیکی جغرافیایی، زبان مشترک، تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم نزدیک به ایران، می تواند مقصد تجاری مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی باشد و باید به موضوع بازسازی اراضی قره‌باغ به عنوان فرصتی مهم نگریست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک استان‌های شمالغرب کشور که با محوریت بررسی موضوع بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ برگزار شد، اظهار داشت: حضور قدرتمند در کشور آذربایجان و مشارکت در بازسازی مناطق قره باغ، نقش مهمی در تحکیم ارتباطات منطقه ای و توسعه اقتصادی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به تفویض مسئولیت توسعه تجارت به استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: این مسئولیت، ماموریتی مهم برای تمام استان‌های کشور بوده و صرفا به شمال غرب محدود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اشغالگری مخالف است تصریح کرد: جمهوری آذربایجان به لحاظ نزدیکی جغرافیایی، زبان مشترک، تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم نزدیک به ایران، می تواند مقصد تجاری مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی باشد و باید به موضوع بازسازی اراضی قره‌باغ به عنوان فرصتی مهم نگریست.

رییس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان، حضور قدرتمند شرکت‌های ایرانی فعال در خدمات فنی- مهندسی و کشت فراسرزمینی و نظایر آن  را در این کشور خواستار شد و افزود: حمایت های لازم از فعالان بخش خصوصی را با تدوین مشوق‌های سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم و بر این باوریم که تنها راه ممانعت از حضور نیروهای فرامنطقه‌ای، افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی ایران در روند بازسازی قره باغ است.

کد خبر: ۷۷٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha