۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
کاهش ۵ میلیون مترمکعبی ذخیره سد «اکباتان» همدان
معاون آبفا همدان خبر داد:

کاهش ۵ میلیون مترمکعبی ذخیره سد «اکباتان» همدان

همدان - معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ذخیره سد اکباتان به ۱۳ میلیون مترمکعب رسیده است، گفت: ذخیره این سد در مدت مشابه سال قبل ۱۸ میلیون مترمکعب بود.

به گزارش بازار، حمیدرضا نیکداد اظهار کرد: از ابتدای سال مصرف آب در سد اکباتان افزایش ۲۰ درصدی داشت که شیوع بیماری کرونا در این افزایش مصرف بی‌تاثیر نبود.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای مدیریت مصرف خانه تکانی و شستشو را به روزهای آخر سال موکول نکنند؛ افزود: مشترکان در روزهای پایانی سال رعایت الگوی مصرف را در برنامه داشته باشند تا مشکلی در تامین و توزیع آب نداشته باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد تولید آب همدان از سد اکباتان است و مابقی از چاه‌ها و رودخانه عباس آباد تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی پاییز و زمستان امسال، وضعیت منابع سد خوب نیست به طوری که در مدت مشابه سال گذشته ذخیره سد ۱۸ میلیون مترمکعب بود اما اکنون ۱۳ میلیون متر مکعب آب دارد.

نیکداد با تاکید بر اینکه کمبود آب خطرناک است، عنوان کرد: اگر در روزهای باقی مانده از سال و بهار ۱۴۰۰ بارندگی نباشد، بحران خواهیم داشت.

کد خبر: ۷۷٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha