۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
سیر صعودی قیمت گوشت قرمز در اردبیل/ هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان

سیر صعودی قیمت گوشت قرمز در اردبیل/ هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان

اردبیل - قیمت گوشت قرمز در اردبیل در چند روز گذشته روند صعودی در پیش گرفته است و به نظر می رسد این گرانی تداوم نیز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، قیمت گوشت قرمز در اردبیل در چند روز گذشته روند صعودی در پیش گرفته است و به نظر می رسد این گرانی تداوم نیز داشته باشد.

براساس بررسی میدانی خبرنگار بازار، قیمت گوشت گوسفندی در بازار اردبیل به کیلویی ۹۵ الی ۱۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماههای گذشته افزایش تقریبی ۱۵ هزار تومانی را داشته است.

در این میان گوشت گوساله نیز روند صعودی با شیب کم را در پیش گرفته و امروز به قیمت ۷۰ الی ۸۰ هزار تومان به فروش می رسد.

گرانی قیمت گوشت قرمز در اردبیل در حالی است که نوبخت اژدری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، از تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در استان اردبیل خبر داده بود.

وی با بیان اینکه یک نفر در سال ۱۱ کیلوگرم گوشت قرمز مصرف می کند، از مصرف سالانه ۱۴ هزار تن گوشت در استان گفته بود و اظهار کرد که سالانه ۱۶ هزار تن گوشت قرمز به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

اژدری اظهار کرد: استان اردبیل با بیش از سه میلیون ۹۰۰ هزار واحد دامی، رتبه ۱۰ کشوری را در صنعت دامداری دارد.

اظهاراتی که در حال حاضر باتوجه به افزایش قیمت گوشت، حداقل برای شهروندان اردبیلی قابل هضم نیست و آنها از ادامه این روند با توجه به شرایط اقتصادی و درآمدی شان، دل نگرانی دارند.

البته در این میان علی حضرتی دامپزشک اردبیلی در گفتگو با خبرنگار بازار شیوع ویروس کرونا را یکی از عوامل گرانی بازار گوشت معرفی می کند.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم تاثر ویروس کرونا برا حیوانات اهلی، میزان تقاضا برای خرید این محصول بیشتر شده است گفت: این موضوع دستاویزی برای سوءاستفاده فروشندگان و دلالان شده است.

در همین خصوص پناه علیپور رئیس اتحادیه قصابان اردبیل  نیز در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی روزهای گذشته گوشت گوسفندی ۳۰ هزارتومان و گوشت گوساله ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است گفت: البته با عرضه گوشت منجمد، درحال حاضر با ثبات قیمت گوشت در بازار اردبیل مواجه هستسم.

وی شیوع ویروس کرونا و تقاضای بیشتر مردم برای خرید گوشت قرمز را دلیل گرانی گوشت، در چند روز اخیر عنوان کرد.

علیپور به بازار دام زنده نیز اشاره کرد و گفت: گوساله نر در بازار اردبیل بین ۲۹ الی ۳۰ هزار تومان به فروش،می رسد و گوسفند زنده نیز به کیلو متغیر بین  ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان به فروش می رسد.

در هر حال این روزها باتوجه به تعطیلی واحدهای صنفی متعدد در اردبیل برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در پی آن کم شدن درآمد شهروندان، انتظار می رود مسئولان و متولیان امر نیز، نظار جدی بر بازار گوشت و دیگر اقلام مصرفی مردم داشته باشند تا حداقل در روزهای حساس کنونی، شهروندان مجبور به تحمل شرایط بدتری نباشند.

کد خبر: ۷٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha