۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری معدنی در قم/ ایجاد شهرک عقیق
استاندار قم تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاری معدنی در قم/ ایجاد شهرک عقیق

قم - سرمست، استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان قم ضرورت حمایت دستگاه‌های ملی از سرمایه گذاری در راستای اکتشاف و بهره برداری از معادن استان تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری قم، بهرام سرمست در نشست با رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) طی سخنانی با اشاره به ضرورت تأمین حق آبه های زیست محیطی استان قم اظهار کرد: در صورت عدم توجه به تهدید خشک شدن تالاب‌ها بر اثر بی آبی، نه تنها استان قم؛ بلکه سایر استان‌های همجوار دریاچه نمک با مشکل ریزگردها مواجه خواهند شد.

وی شناسایی فرصت‌های دریاچه نمک را ضروری دانست و گفت: مدیریت بهره برداری از این دریاچه استراتژیک نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی است.

استاندار قم با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری و معدنی دریاچه نمک جزو طرح‌های ملی اقتصاد مقاومتی هستند، ادامه داد: احداث راه دسترسی مهم‌ترین گام در راستای بهره برداری از ظرفیت‌های این دریاچه می‌باشد.

وی در ادامه فعالسازی معادن را جزو سیاست‌های استان قم دانست و افزود: تقویت اعتبارات بانک عامل در راستای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه معدن از اهمیت ویژه برخوردار است.

سرمست گفت: استان قم از ظرفیت‌های معدنی غنی بهره مند است که بسیاری از آن‌ها مغفول مانده‌اند و فعال سازی آن‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی قم منجر شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نامگذاری قم به عنوان شهر ملی انگشتر خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد شهرک عقیق، زمینه توسعه این هنر درآمدزا در قم را فراهم کنیم.

کد خبر: ۷۷٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha