۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
مواجه شدن همدان با خیل عظیم دستفروشان/ عملکرد خوبی از نظر اقتصادی نداریم
در گفتگو با بازار هشدار داده شد؛

مواجه شدن همدان با خیل عظیم دستفروشان/ عملکرد خوبی از نظر اقتصادی نداریم

همدان - گازرانی، نایب رئیس اتاق اصناف همدان گفت: ما در بخش تولید و اشتغال عملکرد خوبی نداشته ایم چراکه امروز با انبوهی از دست فروشان مواجه هستیم که این موضوع بیانگر آن است که با وجود ادعاها از نظر اقتصادی کاری برای مردم انجام نگرفته است.

احمد گازرانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حضور و فعالیت خرده فروشان به نوعی دستفروشان در بازار ربطی به اصناف ندارد، عنوان کرد: متاسفانه امروز در گوشه و کنار خیابان های همدان شاهد حضور دستفروشان هستیم در حالی که باید به این موضوع نگاه جامع و برنامه ریزی عملیاتی خاصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم نگاه علمی به این قضیه داشته باشیم باید بگوییم که در بخش تولید و اشتغال عملکرد خوبی نداشته ایم چراکه امروز با انبوهی از دست فروشان مواجه هستیم.

وی گفت: ما اعتقاد داریم همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و دارالمومنین مطرح است اما با همه این اوصاف و ادعاها از نظر اقتصادی کاری برای مردم انجام نگرفته است.

نایب رئیس اتاق اصناف همدان مطرح کرد: اوقات غروب در بازار همدان با انبوهی از دست فروش ها مواجه می شویم که برای کسب لقمه ای نان حلال، سرما و گرما را به جان می خرند و با کلی زحمت گوشه ای از خیابان را برای پهن کردن بساط خود تصاحب می کنند.

شان مردم ما نیست که این چنین برای خالی نماندن سفره هایشان و سیر کردن شکم خانواده های خود به دست فروشی مشغول باشند و باید قبول کنیم که عملکرد خوبی از نظر اقتصادی نداشته ایم

گازرانی با تاکید بر اینکه این اتفاق در شأن مردمی با این قدمت فرهنگی، تاریخی و تمدنی چندهزار ساله نیست، عنوان کرد: شان مردم ما نیست که این چنین برای خالی نماندن سفره هایشان و سیر کردن شکم خانواده های خود به دست فروشی مشغول باشند و باید قبول کنیم که عملکرد خوبی از نظر اقتصادی نداشته ایم.

وی در ادامه عنوان کرد: باید برای ساماندهی دست فروشان در همدان برنامه ای اساسی ارائه شود به طوری که اگر در کارخانه و شرکتی استخدام شوند بسیار بهتر از دست فروشی است چرا که در اکثر مواقع تا پاسی از شب مجبورند از خانواده خود دور و دنبال کسب روزی باشند.

وی گفت: باید پذیرفت دلیل این موضوع فقط مجموعه مدیرانی هستند که تا به امروز اراده نکرده اند که یک اقدام و کار اساسی برای دست فروشان به انجام برسانند.  

نایب رئیس اتاق اصناف همدان در پایان این گفتگو با اشاره به اینکه سال گذشته نیز شاهد بودیم به دلیل شیوع ویروس کرونا دست فروشان هیچ گونه درآمدی نداشتند، افزود: دست فروشان هم جزء مردم این مملکت هستند اما تسهیلاتی که در نظر گرفته شد، به همه آن ها تعلق نگرفت.

کد خبر: ۷۷٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha