۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
حل دغدغه مردم درباره واکسن کرونا تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام مطرح کرد

حل دغدغه مردم درباره واکسن کرونا تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

مخبر، رئیس ستاد اجرایی حضرت امام گفت: تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۰، دغدغه مردم در خصوص واکسن کرونا حل خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در مراسم بهره‌برداری از ۱۰۰ مدرسه برکت، ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی و تفاهم‌نامه ساخت هزار مدرسه برکت جدید افزود: کار تولید واکسن در ۶ مسیر دنبال شده که در ۴ مسیر کار تولید و تحقیقات در مرحله نهایی است و در یک مورد کارآزمایی فاز دو و سه با مجوز وزارت بهداشت آغاز شده است و امیدواریم تا ۱۵ خرداد چیزی به اسم واکسن که مردم دغدغه آن را داشته باشند، نداشته باشیم.

مخبر خاطرنشان کرد: زمانی داروی رمدسیویر در اختیارمان نبود و قیمت آن دانه‌ای ۷۰ میلیون تومان بود که با ورود بنیاد و ساخت این دارو، قیمت آن اکنون به ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته و حتی آماده صادرات آن هستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام محور فعالیت‌های این ستاد را ایجاد اشتغال بیان کرد که با وسعتی فراگیر در حال پیشروی است.

مخبر گفت: تا پیش از این سالانه ۱۵ هزار شغل در ستاد اجرایی ایجاد می‌شد،، اما این عدد امسال به ۲۳۰ هزار شغل رسیده و تا سال آینده به دست کم ۴۰۰ هزار شغل افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ هزار طرح در مشاغل خرد خانگی داشتیم افزود: امسال این عدد به ۶۰ هزار طرح رسیده است.

مخبر گفت: ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر و دانش بنیان‌ها از سوی ستاد اجرایی انجام می‌شود و آثار این حمایت در موضوع کرونا در تولید ماسک، ونتیلاتور، اکسیژن ساز، داروی بیماران مبتلا و واکسن قابل مشاهده است.

وی گفت: هر هزار میلیارد تومان هزینه ما سبب می‌شود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه معطل مانده در کشور وارد چرخه اقتصادی کشور شود که مرهون همکاری مردم است.

مخبر افزود: ۱۸ درصد نیاز گوشت قرمز کشور با طرح‌های بنیاد به بهره برداری رسیده است که در نیمه دوم سال گذشته در سیستان و بلوچستان ۱۶ هزار تن گوشت تولید و قیمت این محصول در بازار تنظیم شد.

وی گفت: در کشور ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار زمین دیم داریم که با حداقل بهره‌وری است و امسال با اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ۶۶۰ هزار هکتار زمین انجام شده است.

مخبر افزود: ۲۰۷ هزار طرح با ۲۰۵ هزار میلیارد تومان اجرا شده است که همه این طرح‌ها در مناطق محروم و با هدف توانمندسازی مردم در این مناطق اجرا شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: در مدت ۵ سال اگر این زمین‌ها به بهره‌برداری برسد امنیت غذایی کشور تامین و از خروج ۵ میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در مدت ۳ سال با همکاری و همراهی مردم بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی سرمایه‌گذاری شد که با مدیریت ۴۰ نیروی انسانی اداره می‌شود.

کد خبر: ۷۷٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha