۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
ساخت ۲۵۰ مدرسه برکت در سال ۹۹
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خبر داد

ساخت ۲۵۰ مدرسه برکت در سال ۹۹

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت ۲۵۰ مدرسه و تحویل آن به آموزش و پرورش در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این موضوع یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، محمد مخبر در آیین افتتاح ۱۰۰ مدرسه برکت و ۳۵۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: ابتدا قرارداد هزار مدرسه با آموزش و پرورش منعقد و کار با سرعت انجام شد، سپس در مرحله دوم ساخت هزار مدرسه دیگر را آغاز کردیم.

وی گفت: تاکنون ساخت ۸۰ درصد این مدارس به اتمام رسیده و تا سه ماه ابتدایی سال آینده به بهره برداری می‌رسند که به این ترتیب مجموع مدارس ساخته شده به ۲ هزار مدرسه خواهد رسید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: امروز نیز شاهد افتتاح ۱۰۰ مدرسه خواهیم بود که با احتساب بهره‌برداری از ۱۵۰ مدرسه در چند ماه گذشته، مجموع مدارس ساخته شده در سال ۹۹ که تحویل آموزش و پرورش شدند به ۲۵۰ مدرسه می‌رسد.

مخبر تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای ساخت هزار مدرسه و جایگزینی آن‌ها به جای مدارس کانکسی را از دیگر اقدامات این ستاد ذکر کرد.

وی با بیان این که مدارس کانکسی شایسته نظام نیست، گفت: این مدارس در دو سال ساخته خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شیوه ساخت این مدارس را با استفاده از روش‌های نوین و مصالح مناسب و نوین ذکر کرد و افزود: این مدارس یک کلاسه همه امکانات را در بر دارد که ظرف حدود پنج روز ساخته شده است.

مخبر با بیان این که این مدارس بالاترین کیفیت را دارد، گفت: از نظر مقاومت در برابر زلزله و تبادل گرما و سرما دارای شرایط بسیار مناسبی است که اگر از این مکانیزم برای ساخت مدارس استفاده شود تحولی در حل مسائل مدارس گلی و کانکسی خواهد بود و همچنین در مقاومت در برابر زلزله می‌تواند مؤثر باشد.

وی اعتبار ساخت این مدارس را تاکنون هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: تا زمانی که در کشور نیاز به ساخت مدرسه وجود دارد این کار را ادامه خواهیم داد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه محور اصلی اقدامات این ستاد، اشتغال و توانمندسازی است گفت: امسال حدود ۳۲۰ هزار شغل در کشور ایجاد کردیم.

کد خبر: ۷۷٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha