۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی دولتمردان نیاز اصلی این روزهای فعالان اقتصادی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان تاکید کرد:

دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی دولتمردان نیاز اصلی این روزهای فعالان اقتصادی

زنجان-رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی دولتمردان نیاز اصلی این روزهای فعالان اقتصادی است و باید برای رفع چالش موجود تلاش شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رنگ رونا ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران  اتاق بر لزوم چاره اندیشی در حوزه اقتصادی با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و اظهار داشت: در کنار لزوم اطلاع رسانی گسترده در حوزه سلامت و رعایت اصول بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بخش اقتصادی نیز نیازمند اتخاذ تصمیمات مهمی است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در کنار لطمه زدن به سلامت و بهداشت مردم، بخش اقتصادی کشور را نیز دچار لطماتی کرده است، تصریح کرد: با توجه به شیوع این ویروس، فعالیت واحدهای اقتصادی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط یا به صورت کامل متوقف شده و یا به صورت نیمه تعطیل درآمده‌اند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه صاحبان کسب و کارها اعم از هتلداران، فعالان حمل و نقل داخلی و بین المللی، رستوران ها وبرخی فعالیت های خرد اقتصادی دچار لطمات فراوانی شده اند، ابراز کرد: این موضوعات نیازمند چاره اندیشی اعم از تصمیمات در حوزه های مختلف مالیاتی و ...، در غالب ارائه بسته های حمایتی شامل بخشودگی های مالیاتی، حق بیمه تامین اجتماعی و سایر عوارض نظیر عوارض شهرداری و دهیاری برای کسب و کارهای خرد تا انتهای اردیبهشت و ارائه تسهیلات کوتاه مدت برای سرمایه در گردش ونیز امهال و تنفس شش ماهه وصول مطالبات بانکها و سایر دوایر دولتی نظیر مالیات و حق بیمه تامین اجتماعی و سایر عوارض برای کسب و کارهای تولیدی است.

رنگ رونا در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه تجارت خارجی لطمات سنگین تری متوجه فعالان اقتصادی شده است، گفت: اکثر کشورهای همسایه بدلیل جلوگیری از سرایت بیماری , مرزهای مشترک خود را با ایران بسته و امکان صادرات و واردات وجود ندارد، بصورتی که که طی چند روز اخیر تنها بخشی از مرز عراق و افغانستان بازگشایی شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه انسداد مرزهای مشترک بخصوص در مرز ترکیه که بعنوان شریک عمده تجاری استان موجب بروز مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و تحمیل هزینه های سنگین دموراژ و در برخی موارد از بین رفتن کامل محمولات صادراتی و وارداتی گردیده است که در شرائط حاضر نیازمند یک دیپلماسی قوی سیاسی و اقتصادی از سوی دولتمردان هستیم که با استفاده از ظرفیتهای موجود نسبت به تدوین و اجرائی نمودن پروتکل های مشترک بهداشتی بین کشورهای همسایه و گشایش مرزها بجهت استمرار صادرات و واردات اقدام نمایند.

رنگ رونا با تاکید بر اینکه برای استان زنجان مرز ترکیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ابراز کرد: برای حل این مشکلات موجود نیازمند همکاری همه جانبه فعالان اقتصادی و دولتمردان هستیم.

کد خبر: ۷٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha