۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
تشدید نظارت بر مسافران نوروزی؛ از سفر مبتلایان جلوگیری می‌شود
مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد

تشدید نظارت بر مسافران نوروزی؛ از سفر مبتلایان جلوگیری می‌شود

رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سفرهای ریلی در ایام نوروز، وضعیت سلامت همه مسافران سه بار با سامانه سلامت وزارت بهداشت کنترل شده و از سفر افراد مبتلا به بیماری کرونا جلوگیری خواهد شد.

به گزارش بازار، سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: پیشتر هم از همه مردم درخواست کرده ایم که در ایام نوروز در منزل بمانند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در عین حال برای سفرهای ضروری مردم پیش از نوروز و در ایام نوروزی تمهیدات سخت گیرانه‌ای اندیشیده شده که همگی منطبق بر دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی گفت: برای سفر به برخی از مناطق کشور و از جمله خوزستان دستورالعمل تشدید اقدامات بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده که با اعتقاد و باور، مفاد آن را اجرایی می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل راه آهن، برای همه سفرهای ریلی ۳ مرتبه وضعیت سلامت مسافران از طریق کدملی آن‌ها از سامانه وزارت بهداشت استعلام گرفته می‌شود که شامل هنگام خرید بلیت، روز سفر و لحظه سوار شدن به قطار است.

وی افزود: در عین حال برای سفرهای از مبدا شهرهای خوزستان و یا به مقصد شهرهای این استان، تست سریع کرونا برای مسافران در نظر گرفته شده است که با همکاری حوزه بهداشت و درمان کشور اجرایی می‌شود.

رسولی افزود: قبل از سفر، به مسافران این استان پیامک ارسال می‌شود که در صورت داشتن تست منفی کرونا با مهلت ۷۲ ساعت، جواب تست را به همراه داشته باشند و اگر تست نداده باشند الزامی است که حداقل دو ساعت قبل از سفر، در ایستگاه راه آهن مبدا حضور داشته باشند تا از آن‌ها تست سریع کرونا و نمونه گیری به عمل بیاید.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سفرهای منتهی به خوزستان مراقبت‌های بهداشتی تشدید شده است و فاصله گذاری اجتماعی با دقت کنترل می‌شود و در برخی مسیرها نیز ظرفیت‌های سفری را کاهش داده ایم و امیدواریم با تلاش همکاران حوزه بهداشت و درمان کشور و اجرای واکسیناسیون، از این مرحله عبور کنیم.

کد خبر: ۷۷٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha