۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
۱۰ کشوری که بیشترین تولید انرژی خورشیدی را دارند
استرالیا اول در تولید انرژی خورشیدی

۱۰ کشوری که بیشترین تولید انرژی خورشیدی را دارند

استرالیا بیشترین تولید انرژی خورشیدی و ژاپن بیشترین سهم از سرانه مصرف انرژی خورشیدی را در سبد تولید انرژی های خود دارند به طوری که بیش از ۳.۵ درصد از تولید انرژی ژاپن توسط انرژی خورشیدی تامین می شود.

بازار؛ گروه آب و انرژی: استفاده از انرژی خورشیدی به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. جایی که تمدن های باستان در طراحی مسکن متکی به معماری خورشیدی بودند، به روشی که از حداکثر استفاده از خورشید برای گرم کردن خانه ها در زمستان و کاهش گرما در تابستان استفاده می کند.

علیرغم سابقه طولانی بهره مندی از خورشید، تنها در دهه های اخیر بود که به انرژی خورشید به عنوان منبع انرژی تجدیدپذیر اعتماد شده و مصرف سرانه انرژی خورشیدی در طی ۵۴ سال در سرتاسر جهان افزایش یافته است.

۱۰ کشور با بیشترین انرژی خورشیدی در سال ۲۰۱۹

میزان مصرف انرژی خورشیدی با "کیلووات ساعت" اندازه گیری می شود و استرالیا در راس لیست کشورهایی است که در سال ۲۰۱۹ انرژی خورشیدی بیشتری مصرف می کنند. متوسط ‌مصرف سرانه انرژی خورشیدی در استرالیا ۱.۷۶۴ کیلووات ساعت بود.

 بسیاری از عوامل در قرار گرفتن استرالیا در صدر فهرست موثر بوده اند، از جمله افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی آن و اقدامات دولت برای تشویق و تشویق تحول انرژی خورشیدی که به کاهش ۷۰ سنتی هزینه های سیستم های انرژی خورشیدی برای خانه ها در هر وات  کمک می کند.

ژاپن با نرخ مصرف ۱.۴۶۹ کیلووات ساعت در سال ۲۰۱۹ در جایگاه دوم قرار دارد اما  از نظر  سهم انرژی خورشیدی  با (۳.۵۹٪)، از کل مصرف اولیه انرژی سرانه، در جایگاه اول قرار دارد.

 پس از فاجعه هسته ای فوکوشیما ۲۰۱۱، ژاپن برنامه هایی را برای دو برابر کردن استفاده از انرژی های تجدید پذیر تا سال ۲۰۳۰ در دستور کار خود قرار داد.

جدول زیر رتبه بندی کشورها را از نظر سرانه مصرف انرژی خورشیدی در سال ۲۰۱۹ و درصد انرژی خورشیدی سرانه از کل انرژی اولیه مصرف شده نشان می دهد.

کد خبر: ۷۷٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha