۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
گران فروشی و احتکار سیمان در بوشهر| خروج سیمان از استان ممنوع شد
رییس سازمان صمت استان بوشهر در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

گران فروشی و احتکار سیمان در بوشهر| خروج سیمان از استان ممنوع شد

حسینی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: گران‌ فروشی، عرضه سیمان خارج از شبکه توزیع، احتکار و امتناع از عرضه، توسط فروشندگان سیمان از جمله تخلفات صورت گرفته بوده و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جریمه برای مراکز عرضه سیمان در نظر گرفته شده است.

سجاد صفری؛ بازار: «سید حسین حسینی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که اولویت پرداخت تسهیلات بانکی در راستای تحقق جهش تولید به واحدهای تولیدی و صنفی در استان بوشهر، چگونه است؟ اظهار داشت: طرح تسهیلات جهش تولید در حوزه صنعتی و صنفی در استان بوشهر اجرایی شده است و متقاضیان برای دریافت این تسهیلات، باید در سامانه بهین‌ یاب ثبت‌ نام کنند.
وی افزود: پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی با نرخ سود براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، انجام می شود و از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اولویت‌هایی برای پرداخت این تسهیلات، تعیین شده است.
این مقام مسوول، تصریح کرد: از اولویت‌های پرداخت این تسهیلات، می ‌توان به فعال کردن ظرفیت‌های خالی ۱۴ محصول، نهضت ساخت داخل، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و تکمیل طرح‌های صنعتی و تولیدی نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی اشاره کرد.
حسینی تاکید کرد: توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار، احیا، فعال سازی و توسعه معادن مقیاس کوچک، تأمین مالی اصناف تولیدی، توسعه صادرات غیر نفتی، طرح‌های فناورانه از دیگر اهداف پرداخت این تسهیلات است.
وی افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی است که با مشکل نقدینگی روبرو هستند و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی برای راه اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.
حسینی در ادامه، بیان کرد: میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر واحد تولیدی یا بنگاه اقتصادی، براساس نیاز واقعی آن واحد تولیدی و همچنین، بررسی‌ های کارشناسی شده مراجع ذیصلاح از جمله بانک عامل خواهد بود.

سهمیه سیمان ۳۵ عامل توزیع سیمان در استان بوشهر، قطع شده است و تخلفات آن ها مربوط به عرضه سیمان با قیمت بالاتر یا محدود کردن عرضه سیمان، بوده است

خروج سیمان از بوشهر ممنوع است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که در استان بوشهر چند کارخانه تولید سیمان فعالیت دارند و برای رفع کمبود سیمان استان چه اقداماتی، انجام گرفته است؟ به بازار، گفت: در ماه‌های گذشته، استان بوشهر با کمبود سیمان در بازار روبرو شد که این موضوع، برای مردم استان، مشکلاتی را بوجود آورد.
حسینی اظهار داشت: در استان بوشهر، سه کارخانه تولید سیمان فعالیت دارند که ظرفیت تولید سیمان ساروج کنگان روزانه، شش هزار تن است و کارخانه‌های سیمان دشتی و دشتستان، نیز هر یک سه هزار تن در روز، تولید دارند.
وی تصریح کرد: برای به تعادل رسیدن بازار سیمان در استان بوشهر، اقداماتی انجام گرفته است که در این خصوص و با هماهنگی نیروی انتظامی استان، خروج سیمان از این استان، ممنوع شده است.
حسینی تاکید کرد: با افرادی که در شبکه توزیع سیمان استان بوشهر، اختلال ایجاد کرده بودند برخوردهای جدی صورت گرفته و با انجام سه هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه سیمان استان، ۱۰۳ پرونده تخلف تشکیل شده است.
وی افزود: گران‌ فروشی، عرضه سیمان خارج از شبکه توزیع، احتکار و امتناع از عرضه، توسط فروشندگان سیمان از جمله تخلفات صورت گرفته بوده و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جریمه برای مراکز عرضه سیمان در نظر گرفته شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، بیان کرد: در حال حاضر، سهمیه سیمان ۳۵ عامل توزیع سیمان در استان بوشهر، قطع شده است و تخلفات آن ها مربوط به عرضه سیمان با قیمت بالاتر یا محدود کردن عرضه سیمان، بوده است.
حسینی تاکید کرد: برای جلوگیری از تخلفات کارخانه های تولید سیمان استان بوشهر، بازرس مستقیم در کارخانه‌های تولید سیمان استان، مستقر شده اند و این بازرسان به منظور بهبود روند توزیع سیمان در این کارخانه ‌ها گزارش روزانه خود را تحویل مراجع بالادستی می دهند.

از ابتدای سالجاری تاکنون، ۲۱۵ پرونده متقاضی تسهیلات رونق تولید و ۴۶ پرونده بند الف ماده ۱۸ مورد بررسی قرار گرفته است

پرداخت ۵۰۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که در سالجاری، چقدر تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر پرداخت شده است؟ به بازار، گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، مبلغ ۵۰۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر پرداخت شده است.
حسینی اظهار داشت: از این میزان ۲۹۴ میلیارد تومان در قالب ۱۹۳ فقره پرونده تسهیلات رونق تولید و ۲۱۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات بند الف ماده ۱۸ در قالب ۳۱ پرونده در اخیتار واحدهای واجد صلاحیت استان، قرار گرفته است.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون، ۲۱۵ پرونده متقاضی تسهیلات رونق تولید و ۴۶ پرونده بند الف ماده ۱۸ مورد بررسی قرار گرفته است و واحدهای تولیدی و صنعتی واجد صلاحیت برای دریافت تسهیلات به بانک‏‌های عامل استان، معرفی شده اند.
این مقام مسوول، تصریح کرد: ۳۰ پرونده درخواست تسهیلات رونق تولید واحدهای تولیدی استان بوشهر، نیز در دست بررسی است که پس از اهلیت سنجی برای پرداخت تسهیلات به آنها تصمیم‌ گیری خواهد شد.
حسینی افزود: همچنین برخی از بانک‌‎های تخصصی در استان بوشهر، خارج از دایره تسهیلات رونق تولید، وام‌هایی را به واحدهای تولیدی و صنعتی استان، پرداخت کرده اند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، بیان کرد: میزان جوازهای صنعتی صادره در استان بوشهر بدون احتساب واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی این استان، در سالجاری ۴۶ فقره بوده که نسبت به سال گذشته، ۵۸ درصد رشد داشته است.
حسینی گفت: با احتساب واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر، تعداد مجوزهای بهره‎برداری صادر شده در این استان ۵۳ فقره گزارش شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۳ درصد رشد را نشان می ‏‌دهد.
وی در پایان، بیان کرد: رشد تعداد پروانه‏‌های بهره‌‏ برداری در استان بوشهر، نشان از همکاری و تعامل مناسب نظام بانکی، سازمان تامین اجتماعی و سازمان های خدمات رسان مانند آب، برق و گاز برای تحقق رونق اقتصادی در این استان است.

کد خبر: ۷۷٬۴۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha