۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
صادرات کشور در سال جاری ۱۹ درصد کاهش یافت
رئیس سازمان توسعه تجارت:

صادرات کشور در سال جاری ۱۹ درصد کاهش یافت

بوشهر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از کاهش ۱۹ درصدی میزان صادرات کشور طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حمید زادبوم ظهر پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و مسائل ناشی ازک رونا، صادرکنندگان با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند.

وی کار و فعالیت حوزه صادرات کشور را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم، صادر کنندگان کشور در یک جنگ اقتصادی در حال جهاد هستند که کار آنها ستودنی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان صادرات کشور طی ۱۱ ماهه امسال را معادل ۳۱.۲ میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: با وجود کاهش کاهش ۱۹ درصدی میزان صادرات کشور، با توجه به شرایط موجود، این حجم صادرات قابل قبول است.

وی با اشاره به مرزهای بسیاری از کشورها به خاطر کرونا طی سه ماهه نخست امسال بسته بوده است، افزود: بسیاری از کشورها واردات خود را کاهش دادند که این موضوع باعث کاهش میزان صادرات شده است.

زادبوم حجم تجارت خارجی کشور در سال گذشته را ۸۵ میلیارد دلار عنوان کرد و ادامه داد: این تجارت شامل ۴۱.۳ میلیارد دلار صادرات و ۴۳.۷ میلیارد دلار واردات بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از واردات کشور مواد اولیه و واسطه‌ای است تصریح کرد: بیشترین صادرات کشور از استان بوشهر است که محصولات پتروشیمی مهمترین کالاهای صادراتی را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بر لزوم تلاش همگانی برای رفع مشکلات صادرکنندگان تاکید کرد و افزود: مشکلات ساختاری، اقدامات دشمنان و مسائل دولتی از مهمترین مسائل در بخش صادرات است که باید برای رفع آن تلاش شود.

کد خبر: ۷۷٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha