۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
فروش DS۴ از اواخر سال میلادی جاری+ تصاویر
زیبایی در طراحی خودروهای فرانسوی افزایش خواهد یافت

فروش DS۴ از اواخر سال میلادی جاری+ تصاویر

شرکت خودروسازی DS به تازگی از هاچ‌بک کراس۴ رونمایی کرده که برپایه پلت‌فرم EMP۲ بهره گرفته است. این مدل از طراحی هست که زیبایی را افزایش داده و از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در سراسر اروپا به فروش خواهد رسید.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی شرکت خودروسازی DS از هاچ‌بک کراس۴ رونمایی کرد. این برند خودروسازی زیر مجموعه شرکت سیتروئن است، طی بیش از ۱۰ روز از رونمایی محصول جدید خود، بازخوردهای بسیار عالی از مخاطبان فضای مجازی دریافت کرده که حتی بسیاری از مجله‌های خودرویی مانند اتوکار آن را یک هاچ‌بک زیبای به تمام معنا از فرانسوی‌ها می‌دانند.

نکته قابل تامل در اینجاست که این خودرو برپایه پلت‌فرم EMP۲ طراحی و تولید شده و مشترکات فراوانی با نسل جدید سیتروئن C۴ دارد که لقب برادر دوقلوی C۴ رامی‌توان به DS۴ داد. معمولا خودروهای فرانسوی در دسته طراحی محصولات لوکس قرار دارند و دو خودرو فوق در کلاس هاچ بک کراس با تشابهات فراوان فنی قرار دارند.

در طراحی DS۴ ترکیبی از یک استایل آوانگارد و مینیمال که مبتنی بر استفاده از خطوط و سطوح ساده و شکست‌های دقیق و حساب شده بر روی بدنه است را مشاهده می‌کنید که توانسته به تناسباتی زیبا و پخته در طراحی پیکره DS۴ منجر شود.

در این باره تیری متروز مدیر طراحی DS Automobiles می‌گوید«پیش از آنکه بخواهیم این مدل را مداد ترسیم کنیم، ما به مدت دو سال با مهندسین خود برای شکل دادن این خودرو و هماهنگی آن مشخصات فنی کار کردیم. وقتی چنین طرح خلاقانه‌ای را شروع کردیم، فضای مانوری که برای یک مدل کانسپت وجود داشت را در قالب یک خودروی تولیدی بدل کردیم که یک طرح باور نکردنی است.

 با الهام از کانسپت DS AERO  SPORT LOUNGE که منحصربه‌فرد است خودرویی را پدید آورده تاکنون شاهد آن نبودیم و بنابراین منجربه یک خودروی کارآمد وجذاب شده است.» مهندسان DS برای این مدل چهار پیشرانه جدید شامل موتورهای بنزینی و دیزلی و همچنین یک نمونه پلاگین-هیبرید در نظر گرفته‌اند. در این میان موتورهای بنزینی با طیف گستردهی ۱۳۰، ۱۸۰ و ۲۲۵اسب‌بخاری عرضه می‌شوند و یک موتور دیزلی به قدرت ۱۳اسب‌بخاری نیز دردسترس است.

 مدل هیبرید-پلاگین که با نام E-Tense شناخته می‌شود از یک پیشرانه چهارسیلندر ۱.۶لیتری بنزینی با موتورالکتریکی بهره می‌گیرد که به ترتیب ۱۸۰ اسب‌بخار از موتور احتراق داخلی و ۱۱۰ اسب‌بخار از موتورالکتریکی قدرت می‌گیرد. برای همه مدل‌های DS۴ یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک تدارک دیده شده است. نکته مهم‌تر آنکه نسخه پلاگین-هیبرید به باتری لیتیوم-یونی ۱۲.۴کیلووات ساعتی مجهز شده است. شرکت خودروسازی DS این مدل را از سه ماهه چهارم سال جاری میلادی در سراسر اروپا به فروش می‌رساند.

کد خبر: ۷۷٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha