۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
افت قیمت سهام اپل با جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری

افت قیمت سهام اپل با جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری

شرکت اپل پس از قبول کاهش سرعت عمدی آیفون ‌های قدیمی، با وکلای پرونده موردنظر بر سر پرداخت حداکثر مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به توافق رسید.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، جریمه نیم میلیارد دلاری اپل به دلیل کند کردن عمدی آیفون های قدیمی، این شرکت را با افت قیمت سهم در آخرین ساعات معاملاتی همراه کرد.

بر اساس این گزارش، طبق این توافق، تعداد زیادی از مالکان آیفون در آمریکا می‌توانند مبلغ اندکی را دریافت کنند و افراد و وکلای نام برده در پرونده مبلغ بیشتری را دریافت خواهند کرد.

این غرامت گوشی‌های آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس و SE خریداری شده در آمریکا را پوشش می‌دهد که از iOS ۱۰.۲.۱ یا جدیدتر بهره می‌بردند. همچنین کاربران دارای آیفون ۷ و ۷ پلاس مبتنی بر iOS ۱۱.۲ یا جدیدتر قبل از تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ شامل این غرامت خواهند بود. این توافق جمعه گذشته در دادگاهی در کالیفرنیا ثبت شده و منتظر تایید نهایی دادگاه است.

این توافق‌نامه که ماه‌ها بر سر آن مذاکره شده است، چندین شکایت مطرح شده بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را به پایان می‌رساند. به صورت پیش‌فرض، در توافق‌نامه آمده که هر مالک فعلی یا قبلی آیفون‌های موردنظر می‌توانند ۲۵ دلار دریافت کنند. افراد نام‌برده شده در پرونده ۱۵۰۰ یا ۳۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که، در سال ۲۰۱۷، تعدادی از کاربران آیفون متوجه شدند که با افزایش سن باتری، توان پردازشی آیفون کاهش پیدا می‌کند. اپل ظاهرا این کار را برای کاهش فشار باتری انجام می‌داده تا از خاموش شدن‌های ناگهانی جلوگیری شود. اما از آنجایی که اپل وجود این ویژگی را فاش نکرده بود، بسیاری از کاربران افزایش سن تلفن همراه را عاملی برای کندی می دانستند.

به این ترتیب، با اعمال این جریمه بر شرکت  اپل، هر سهم این شرکت در معاملات امروز در وال استریت با افت ۰.۳ درصدی همراه شد اما پس از گذشت چندین ساعت افزایش ۰.۰۶ درصدی را به ثبت رساند.

کد خبر: ۷٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha