۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
بایدن اجرای طرح اقتصادی خود در آمریکا را آسان ندانست
در دیداری مجازی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا؛

بایدن اجرای طرح اقتصادی خود در آمریکا را آسان ندانست

بایدن، رئیس جمهور آمریکا از برنامه نجات اقتصادی دفاع کرد و در عین حال گفت: می‌دانم بخشی از این روند و اقداماتی که ما می‌خواهیم انجام دهیم، آسان نیستند.

به گزارش بازار، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در دیداری مجازی با نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه نجات اقتصادی آمریکا دفاع کرد و گفت: می‌دانم بخشی از این روند و اقداماتی که ما می‌خواهیم انجام دهیم، آسان نیستند.

بایدن در سخنانی گفت: این موردی است که براساس آن، همه مولفه‌هایی را که شما در این لایحه تصویب می‌کنید سبب بر طرف شدن نیازهای شدید مردم آمریکا می‌شود. هر بخش از این لایحه قابل دفاع است. این امری فوری است و مردم به شدت از آن حمایت می‌کنند. این یک سیاست و راهبرد سیاسی خوب است. مطمئنم نیستم که آیا شما تاکنون چیزی را در برنامه نجات آمریکا مشاهده کرده اید که تا این اندازه محبوب بوده باشد.

وی خطاب به نانسی پلوسی گفت: این یک مسئله مهم در دوران کاری ما محسوب می‌شود، اما این همان چیزی است که آن‌ها به شدت به آن نیاز دارند و محبوب است. قبل از آن که به مدت هشت سال معاون رئیس جمهور شوم، ۳۶ سال در کنگره حضور داشتم. ما هیچگاه شاهد چیزی به این فوریت نبوده ایم که تا این اندازه مورد استقبال قرار گرفته باشد. سه چهارم مردم آمریکا با این موضوع موافقند. سه چهارم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: متحد ماندن در حالی که ما این فرآیند را تکمیل و برنامه نجات آمریکا را تصویب می‌کنیم سبب ایجاد تفاوت‌هایی در مبارزه ما با کووید ۱۹ و همچنین تلاش‌های ما برای بهبود اوضاع اقتصادی می‌شود. ما همچنین می‌خواهیم به مردم آمریکا نشان دهیم که آن‌ها در ارتباط با موضوعاتی که برایشان مهم است، قابلیت‌هایی برای جمع شدن دور یکدیگر دارند. آن‌ها اعتماد خود را به دولت از دست داده بودند. اکنون زمان احیای این اعتماد فرا رسیده است. آن‌ها به این دلیل باید به ما اعتماد داشته باشند که ما در تلاش برای انجام دادن کار درست هستیم. این نمایش قدرت است و نخستین اقدام ما شاهد احیای اعتماد آن‌ها به ظرفیت‌های دولت برای حمایت از آن‌ها می‌شود.

بایدن تصریح کرد: می‌دانم بخشی از این روند و اقداماتی که ما می‌خواهیم انجام دهیم، آسان نیستند، اما مردم باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که ما در این لحظه چه کارهایی انجام می‌دهیم، این که ما چگونه به آن‌ها گوش می‌دهیم، به آنها؛ و این که ما چگونه اقداماتی را در پیش می‌گیریم. بر این باورم که ما از این مرحله عبور می‌کنیم و همچنین فکر می‌کنیم حافظه مردم طولانی مدت است. در حالی که ما با دقت بر روی این موضوع متمرکز شده ایم و در حال واکسینه کردن مردم هستیم و به بحران اقتصادی واکنش نشان می‌دهیم، این موضوع سبب گشوده شدن قلب‌ها و درهای زیادی برای ما می‌شود تا فردا اقدامات به مراتب بیشتری را انجام دهیم که می‌دانیم باید آن‌ها را انجام دهیم.
 
بایدن اخیرا برای خروج اقتصاد این کشور از مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ طرحی را آماده کرده که ارزش مالی آن، یک تریلیون و نهصد میلیارد دلار است. اما موانعی در مسیر تصویب این طرح وجود دارد. مانع اصلی عبارتست از افزایش حداقل دستمزد در آمریکا. براساس این طرح، باید به صورت تدریجی حداقل دستمزد پایه در آمریکا به ساعتی پانزده دلار برسد. اعضای کنگره همچنان در حال بررسی این مسئله هستند که آیا می‌توان این موضوع را در بسته کمک‌های اقتصادی گنجاند یا خیر. جمهوریخواهان و حتی شماری از سناتورهای دموکرات در کنگره آمریکا به شدت با این مسئله مخالفند.

کد خبر: ۷۷٬۳۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha