۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
سرمایه گذاری ۸۰۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های جهش تولید در استان همدان
استاندار همدان خبر داد:

سرمایه گذاری ۸۰۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های جهش تولید در استان همدان

همدان - استاندار همدان گفت: پروژه‌های جهش تولید در استان همدان بیش از هشت هزار میلیارد تومان است که بیش از ۶ هزار میلیاردتومان آن توسط بخش خصوصی در حال سرمایه‌گذاری و اجرا بوده و بیش از دو میلیارد تومان از آن نیز توسط دولت در حال انجام و اجرا است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید سعید شاهرخی در حاشیه سفر به شهرستان اسدآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های دولت در زمینه توجه به تولید و اشتغال، گفت: در راستای تحقق برنامه دولت مبنی بر ارتقا معیشت مردم و ایجاد شغل که از دغدغه‌های اکثر خانواده‌هاست و همچنین منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی، برشی استانی از برنامه‌های دولت در این زمینه‌ها را تهیه، تدوین و در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: به تاسی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در قالب یک برنامه‌‎ کارشناسی شده در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری به تفکیک شهرستان حمایت از تولید را در دستور کار مسئولان و مدیران استانی قرار داده‌ایم.

استاندار همدان گفت: در قالب این برنامه، سیاستی اتخاذ شده تا ارزش افزوده محصولات تولیدی را در حوزه‌های مختلف بالا ببریم.

بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی از معادن استان همدان استخراج می شود

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی از معادن استان همدان استخراج می شود، گفت: در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که برای واحدهای تولیدی توجیه اقتصادی قابل قبولی به همراه نداشت.

وی گفت: طی برنامه‌ای که در استان تدوین شده پروژه‌های جهش تولید در استان همدان بیش از هشت هزار میلیارد تومان است که بیش از ۶ هزار میلیاردتومان آن توسط بخش خصوصی در حال سرمایه‌گذاری و اجرا بوده و بیش از دو میلیارد تومان از آن توسط دولت در حال انجام و اجرا است. 

شاهرخی در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌هایی که در آینده توسط بخش خصوصی در زمینه معادن به افتتاح خواهند رسید، گفت: طبق آخرین آمار، سهم بخش خصوصی در حوزه فرآوری سنگ‌ها بیش از سه هزار میلیارد تومان است که در قالب واحد صنعتی است که یا در حال ساخت هستند و یا ساخته شده‌اند و  طی ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد.

وی گفت: سیاست ما در استان حمایت از واحدهای تولیدی است ضمن اینکه مشکلی در استان همدان در زمینه تامین و فراهم کردن زیرساخت‌ها نداریم.

منطقه ویژه اقتصادی با یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین با زیرساخت‌های برق، آب و گاز آماده سرمایه‌گذاری است و در شهرستان اسدآباد نیز اراضی خوب و مطلوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که قابل توجه است

استاندار همدان ادامه داد: علاوه بر این منطقه ویژه اقتصادی با یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین با زیرساخت‌های برق، آب و گاز آماده سرمایه‌گذاری است و در شهرستان اسدآباد نیز اراضی خوب و مطلوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که قابل توجه است.

شاهرخی افزود: شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی استان برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف آماده واگذاری است و همکاران ما در سایر دستگاه‌های اجرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه استان و در ذیل آن نیز شهرستان اسدآباد برنامه‌ریزی شده است، گفت: در حوزه کشاورزی با توجه به محدودیت آب و خاک، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم که تا کنون ۱۴و نیم هکتار در شهرستان اسدآباد انجام شده است.

شاهرخی ظرفیت شهرستان اسدآباد در زمینه معادن را قابل توجه دانست و گفت: باید معادن اسداباد هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف‌ شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه اولویت ما توجه به معیشت و توجه به ایجاد شغل و سلامت مردم است و در این‌ زمینه برای شهرستان اسدآباد سند اشتغال تدوین و تهیه شده است، گفت: با توجه به سند اشتغال اسدآباد مقرر شده برای یک‌هزار و ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال شود که طبق آمار چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی انتظار محقق شده است.

 

کد خبر: ۷۷٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha