۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
ایتالیا به سمت موج چهارم شیوع کرونا می‌رود

ایتالیا به سمت موج چهارم شیوع کرونا می‌رود

ایتالیا باید خود را برای موج چهارم شیوع ویروس کرونا آماده کند.

بازار؛ گروه بین الملل: در حالی که ایتالیا هنوز درگیر موج سوم شیوع کووید-۱۹ و گونه های ترسناکش است، «جورجو پاریزی»، دانشمند ایتالیایی در حالی که صحبت از همه گیری کووید می نمود، سناریوی هشداردهنده ای را برای آینده ترسیم کرد و اظهار داشت که باید خود را برای رویارویی با موج چهارم آماده کنیم.

وی در خصوص گونه های جهش یافته توضیح داد که به عنوان مثال گونۀ انگلیسی به میزان بیشتر از ۵۰ درصد سرایت پذیری دارد و میزان کشندگی آن نیز بیش از ۳۰ درصد است. با نگه داشتن تدابیر مداوم کنونی تعداد این موارد در کمتر از دو هفته دوبرابر خواهد شد.

این سناریویی به شدت بدبینانه  به شمار می آید. وی گفت که تا ده روز آینده پی به این موضوع خواهیم برد.

وی در پاسخ به این پرسش که از چه زمان به موج جدید اندیشیده است گفت: «از زمانی که گزارش هایی از گونۀ انگلیسی دریافت  گردید، تصور می کردم که ایتالیا حول و حوش ۲ الی ۳ درصد موارد جدید را شامل می شود. اما زمانی که موسسۀ عالی بهداشت اوایل ماه فوریه اعلام کرد که به میزان ۱۸ درصد بود، این امر نگران کننده شد.»

وی سپس افزود که اوج گرایش کنونی  قابل محاسبه نیست زیرا در کشورمان یک محدودیت سراسری اعمال نخواهد شد. اگر تصمیم گرفته شود که از فردا به مدت ۱۵ روز یک تعطیلی سراسری به اجرا درآید، اوج آن بین ۱۰-۸ روز خواهد بود اما از آنجایی که نمی توان چنین محدودیتی اعمال کرد، همه چیز به تأثیر تدابیری بستگی خواهد داشت که دستکم به صورت محلی اتخاذ می گردد.

کد خبر: ۷۷٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha