۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
فروش اجباری کالا در کنار روغن تخلف است/ معرفی سه شرکت پخش کالا به تعزیرات حکومتی
معاون صنعت، معدن و تجارت همدان:

فروش اجباری کالا در کنار روغن تخلف است/ معرفی سه شرکت پخش کالا به تعزیرات حکومتی

همدان - صفاری، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: فروش اجباری کالا نه تنها درباره روغن بلکه در مورد تمام کالاها تخلف است.

داریوش صفاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه معاونت نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان همدان با وجود تمام محدودیت‌ها، رصد بازار استان همدان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: امسال ۱۱۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در استان همدان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بازرسی ۱۲ هزار واحد متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، ادامه داد: ارزش جریمه متخلفان در استان همدان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در سال جاری استان همدان در زمینه تامین کالاهای مختلف مانند گوشت مرغ، تخم مرغ و روغن با چالش روبرو بود، افزود: در استان همدان نظارت و بازرسی‌های زیادی اتفاق افتاد.

وی در رابطه با میزان موجودی مرغ و قیمت نسبت به کل کشور بیان کرد: تا پایان شهریور ماه امسال وضعیت مرغ استان همدان به حالا عادی برگشت.

صفاری با اشاره به اینکه در برخی از استان‌ها قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۳۲ تا  ۳۷هزار تومان عرضه می‌شود، ادامه داد: در استان همدان در زمینه قیمت و موجودی مرغ مشکلی وجود ندارد.

تخم مرغ با افزایش قیمت روبرو بود که با پیگیری، نظارت و بازرسی دوباره قیمت متعادل شد و اکنون با قیمت مصوب عرضه می‌شود

وی با اشاره به اینکه وضعیت تخم مرغ هم مشابه وضعیت مرغ بود و کمبودهایی وجود داشت، ادامه داد: تخم مرغ با افزایش قیمت روبرو بود که با پیگیری، نظارت و بازرسی دوباره قیمت متعادل شد و اکنون با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه به موضوع تامین روغن اشاره کرد و ادامه داد: بهمن ماه امسال سه هزار و ۱۰۰ تن روغن  در استان همدان توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و حضور مردم برای خرید روغن و افزایش تقاضا باعث بروز کمبودهایی در بازار شده است.

وی در رابطه با فروش اجباری کالا در کنار فروش روغن در برخی از فروشگاه‌های استان همدان نیز افزود: فروش اجباری نه تنها درباره روغن بلکه در مورد تمام کالاها تخلف است و به واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها اعلام شده که فروش اجباری کالا ممنوع است.

معرفی سه شرکت پخش کالا به تعزیرات حکومتی همدان
صفاری با اشاره به اینکه با شرکت‌هایی پخشی که فروش اجباری داشتند برخورد کردیم و در این راستا سه شرکت پخش به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، افزود: موضوع برای واحدهای صنفی هم به همین شکل است و حق ندارند در هیچ کالایی فروش اجباری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کشت و صنعت خزل شرکت معین استان همدان برای تامین روغن است، افزود: این شرکت روغن استان را تامین می‌کند و براساس نیاز فروشگاه و یا واحد صنفی توزیع صورت می‌گیرد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید براینکه بازرسی‌ها در تمام ایام انجام و در ایام پایان سال تشدید می‌شود، افزود: اقلام تنظیم بازاری نیز همچنان در حال توزیع است.

وی با اشاره به اینکه برای ایام پایانی سال میوه مورد نیاز مردم تأمین و در سردخانه‌های استان همدان دپو شده است، ادامه داد: میوه شب عید استان تأمین شده و قیمت آن اعلام خواهد شد.

صفاری در ادامه به بیشترین تخلفات اشاره کرد و با بیان اینکه بیشترین تخلفات در زمینه عرضه کالاهایی از جمله برنج، گوشت، میوه، نان، حبوبات، پوشاک و سوخت بوده است، اضافه کرد: همچنین در رابطه با مواد شوینده تقلبی کشفیات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه کالای تقلبی هر کالایی ظن تقلب داشته باشد را از سازمان‌های ذیربط پیگیری می‌کنیم، افزود: کالاهایی که قابلیت مصرف را ندارند معدوم می‌کنیم ضمن اینکه در زمینه پودر شوینده تقلبی کشفیاتی داشتیم و فرد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه شد.

کد خبر: ۷۷٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha