۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
تخصیص ۳۹۱ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری در گیلان
استاندار گیلان خبر داد

تخصیص ۳۹۱ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری در گیلان

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه ۹۸ درصد تسهیلات روستایی وعشایری استان جذب شده است، از تخصیص ۳۹۱ میلیارد تومان اعتبار در این بخش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در کارگروه اشتغال استان اعتبار ابلاغی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد را ۲۳۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: با جذب منابع بیشتر در این بخش تا زمان حاضر نسبت تسهیلات پرداختی ۱۲۲ درصد به مبلغ ۲۸۱ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۷۵ طرح اقتصادی دیگر از محل تبصره ۱۸ به مبلغ ۸۸۹ میلیارد ریال در حال بررسی است، تأکید کرد که در روند پرداخت تسهیلات شتاب صورت گیرد.

زارع به گزارش ارائه شده درخصوص سیاست های فعال بازار کار و نیز جایگاه دوم گیلان در اجرای طرح کارورزی از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح ۹۶۴ فارغ التحصیل در بنگاه های اقتصادی استان جذب شدند و ۲۰۰ نفر دیگر در شرف شروع به کار هستند که باید تا پایان سال محقق شود.

وی همچنین به جذب ۶۲ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی و ضرورت اهتمام دستگاه های اجرایی برای پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: باتوجه به فراهم بودن بستر پرداخت تسهیلات از این محل، انتظار می رود تا پایان سال جاری شاهد تحقق پرداخت ۱۰۰ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی باشیم.

وی جایگاه گیلان در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری را رتبه پنجم کشوری عنوان کرد و گفت: از منابع این بخش ۳۹۱ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد اعتبارات جذب و پرداخت شده  و در روزهای باقیمانده تا پایان سال امکان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه های پیش بینی شده این حوزه نیز دست یافتنی است.

کد خبر: ۷۷٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha