۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
افت ۱.۵ درصدی رشد جهانی با طولانی مدت شدن کرونا
اقتصاد ۴۵ کشور درگیر کرونا

افت ۱.۵ درصدی رشد جهانی با طولانی مدت شدن کرونا

بر اساس گزارشات و پیش بینی های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی رشد جهانی تولید ناخالص داخلی با افت ۲.۴ درصدی در سال ۲۰۲۰ روبرو خواهد شد زیرا شیوع گسترده کرونا اقتصاد جهانی را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی،  با ادامه بحران ویروس کرونا در جهان، پیش بینی می شود که رشد جهانی در سال جاری ۰.۵ درصد کاهش یابد زیرا بازارهای مالی کشورها نیز دچار افت شدید شده است.

همچنین بر اساس پیش بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD )، رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در سال جاری افت ۲.۴ درصدی را تجربه خواهد کرد در صورتیکه پیش بینی های قبلی رسیدن به ۲.۹ درصد بوده است.

OECD در بیانیه ای اعلام کرد که با این فرض این مسئله که پیک اپیدمیک این بیماری در سه ماهه اول ماه جاری در چین بوده و شیوع آن در سایر کشورها کمتر از این کشور می باشد، رشد جهانی نسبت به چشم انداز اقتصادی نوامبر ۲۰۱۹، به میزان ۰.۵ درصد کاهش خواهد یافت.

پیش بینی این سازمان برای کشور چین که منشا اصلی این ویروس بوده با رشدی کمتر از ۵ درصد برای سال جاری مورد تجدید نظر قرار گرفت در حالی که پیش بینی برای سال ۲۰۲۱ معادل ۶.۴ درصد بوده است زیرا این بازده به میزان پیش بینی شده قبل از شیوع باز می گردد.  

با این حال، OECD تأکید کرد که رشد جهانی می تواند با فرض طولانی مدت و جدی تر شدن این ویروس در سال ۲۰۲۰ به ۱.۵ درصد کاهش یابد و به طور گسترده در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکای شمالی گسترش یابد.

این سازمان از دولتها خواسته تا اقدامات بهداشتی و مؤثر را در زمینه بهداشت عمومی، اجرای سیاست های هدفمند به منظور حمایت از سیستم های مراقبت های بهداشتی و کارگران و محافظت از درآمد گروه ها و مشاغل آسیب پذیر اجتماعی انجام دهند.

 سیاست های حمایتی کلان اقتصادی می توانند به آسانی و بهبود تقاضا کمک کنند، زیرا شیوع این ویروس ها موجب کم شدن تقاضا می گردد.

ویروس کرونا که به طور رسمی با نام بیماری COVID-۱۹ شناخته می شود، در بیش از ۴۵ کشور از جمله ایتالیا،  ایالات متحده، انگلیس، سنگاپور، فرانسه، روسیه، اسپانیا، هند و دیگر کشورها گسترش یافته و بر اوضاع اقتصادی و کسب و کار مردم تاثیرات منفی گذاشته است.

کد خبر: ۷٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha