۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
ظرفیت تصفیه با میزان مصرف هم خوانی ندارد/اطراف تهران، تهران های دیگری شکل گرفته است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران در گفتکو با بازار :

ظرفیت تصفیه با میزان مصرف هم خوانی ندارد/اطراف تهران، تهران های دیگری شکل گرفته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران از رشد حدود ۱۵ درصدی مصرف آب در پایتخت خبر داد و گفت: رشد جمعیت در تهران به هیچ وجه مطابق با پیش بینی‌ها نبوده و هم اکنون شاهد هستیم که در اطراف تهران، تهران‌های دیگری شکل گرفته است.

بازار- محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران در گفتگو با بازار با بیان اینکه منابع آبی با میزان مصرف در تهران هم خوانی ندارد، گفت: در روزهای گذشته شاهد افزایش شدید مصرف آب در کشور بودیم و همین مساله منجر به افت فشار آب در برخی از مناطق شده است.

او در ادامه با بیان اینکه اینکه جمعیت شهر تهران در سال های گذشته رشد بی رویه ای داشته است، گفت: رشد جمعیت در تهران به هیچ وجه مطابق با پیش‌بینی‌ها نبوده است. به طوری که هم اکنون شاهد هستیم که در تهران، تهران هایی دیگر شکل گرفته و همین مساله میزان مصرف آب را به شدت افزایش داده است. به عنوان مثال شهرستان بهارستان در اطراف تهران که تا همین چند سال پیش تنها ۵۵۰ خانوار در آنجا زندگی می کرد اما حالا حدود ۶۵۰ هزار نفر در این شهرستان زندگی می‌کنند و بعد از غزه پرتراکم ترین شهر دنیاست.

به گفته بختیاری، در حال حاضر شهر تهران چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد که تامین آب آن در شرایطی همچون حالا که شاهد افزایش حدود ۱۵ درصدی مصرف هستیم، سخت و دشوار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه ذخایر آبی پایتخت در حد مطلوبی قرار دارد، ادامه داد : بارندگی‌های اخیر به افزایش ذخایر آبی کشور کمک کرده، اما باید توجه داشت که ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها محدود است.

بختیاری با بیان این که ۲۵ درصد آب شرب کل کشور در استان تهران مصرف می‌شود اضافه کرد: از حدود ۶.۷ میلیارد متر مکعب آب شرب کشور یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون متر مکعب در استان تهران مصرف می‌شود که از این میان یک میلیارد و ۶۰ میلیون متر مکعب به صورت سالانه فقط در شهر تهران به مصرف می‌رسد.

آنگونه که این مقام مسئول اعلام کرده، در بیشتر شهرهای کشور تنها ۶ تا ۷ درصد آب مصرفی مربوط به شرب و بخش خانگی است اما در تهران این سهم حدود ۳۵ درصد است.

کد خبر: ۷٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha