۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کانون انجمن های زنان شاغل در وزارت تعاون تشکیل می شود
با دستور وزیر کار؛

کانون انجمن های زنان شاغل در وزارت تعاون تشکیل می شود

نگین، مشاور امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کانون انجمن های زنان شاغل این وزارتخانه به دنبال دستور محمد شریعتمداری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وحیده نگین گفت: با توجه به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مشاور امور زنان و خانواده این وزارتخانه مکلف شد با همکاری معاونت  فرهنگی و اجتماعی و با مشارکت سازمان های تابعه، "کانون زنان شاغل در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه" را ظرف مدت یک ماه تشکیل دهد.

وی افزود: برای این منظور هیئت موسس انجمن زنان شاغل درخواست تقاضای تشکیل این انجمن را در وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی ارائه کرد و همزمان از طریق فراخوان عضویت در انجمن از بانوان شاغل در وزارتخانه برای عضویت در این انجمن دعوت شد.

نگین تصریح کرد: از مهم ترین اهداف ایجاد این کانون؛ شناسایی بهتر اعضاء، توان افزایی و ارتقاء مهارت های بانوان شاغل، جمع آوری اطلاعات، شناسایی، بررسی و تحقیق درباره مشکلات آنان، شناخت نیازها، اولویت ها و برنامه ریزی برای تامین آنها، پیشبرد بهتر امور مربوط به آنان و پیگیری مطالبات از طریق ارائه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع سیاست گذار است.  

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با ارسال فرم های مربوطه برای مدیران کل اجرایی، از بانوان شاغل در ادارات کل استانی برای عضویت در این انجمن دعوت شده است که امیدوارم با همت و همکاری مدیران هر چه زودتر و بیشتر شاهد مشارکت بانوان همکار در استان ها و عضویت آنان در این انجمن باشیم.  

وی اظهار داشت: با مکاتبه با روسا و مدیران عامل سازمان های تابعه، بانک ها و صندوق ها از آنها نیز درخواست شده  که با معرفی حداقل سه نفر از بانوان همکار خود، درخواست تاسیس انجمن زنان شاغل در سازمان خود را برای طی فرآیندهای مربوطه به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ارسال و نسبت به عضو گیری اقدام کنند.

نگین گفت: اساسنامه انجمن با همکاری هیئت موسس و در نشست هایی به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی، به زودی نهایی و برای اعضا ارسال می شود.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری، مجمع عمومی انجمن زنان شاغل در وزارتخانه همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود.

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پس از تشکیل انجمن زنان شاغل در وزارتخانه و همینطور انجمن مذکور در سازمانهای تابعه، شاهد شکل گیری کانون انجمن های زنان شاغل در وزارتخانه و سازمانهای تابعه خواهیم بود.

وی افزود: به نظر می رسد تشکیل این انجمن ها و در نهایت کانون انجمن های زنان شاغل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه برای اولین بار در کشور و در این وزارتخانه شکل می گیرد که  چنانچه سایر وزارتخانه ها نیز نسبت به این عمل مشابه اقدام کنند، می توان کانون عالی انجمن زنان شاغل در کشور را متصور شد.

کد خبر: ۷۷٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha