۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در نیروگاه نکا تولید شد
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا:

۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق در نیروگاه نکا تولید شد

نکا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: طی سال جاری بیش از ۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید شده است.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، محسن نعمتی اظهار داشت: در سال جاری ۹ میلیارد و ۵۳۶ میلیون و ۱۵۲ هزار کیلو وات ساعت انرژی در واحدهای بخاری و بلوک سیکل­ ترکیبی این نیروگاه تولید شد.

وی عنوان کرد: در ۱۱ ماه گذشته ۹ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۸۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از انرژی تولیدی در واحدهای بخاری و ۱۵ درصد در واحدهای بلوک سیکل­ ترکیبی به دست آمده است، گفت: در ۱۱ ماه گذشته ضمن انجام به موقع همه بازدیدهای دوره ­ای و تعمیرات میان دوره ­ای و اساسی واحدها طبق دستورالعمل و برنامه­ پیش ­بینی شده تعمیراتی، بیش از ۹۴ درصد انرژی تعهدی امسال نیروگاه طبق قرارداد محقق شد.

نعمتی به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره ­برداری از واحدهای این نیروگاه پس از چهار دهه کارکرد، اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۱ سال از بهره ­برداری واحدهای بخاری نیروگاه می­ گذرد، لذا به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی در فصول مختلف سال کار آسانی نیست، اما همکاران توانمند و متخصص توانستند آمادگی واحدها را در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا برای پایداری تولید در وضعیت مطلوبی حفظ کنند و در سال موسوم به جهش تولید عملکرد قابل قبولی به ثبت برسانند.

کد خبر: ۷۷٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha