۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
سریال تکراری روند نزولی بازار بورس در مازندران
بازار بررسی کرد

سریال تکراری روند نزولی بازار بورس در مازندران

ساری- اقبال ۷۰ درصدی سهامداران مازندران برای فروش و کاهش ۱۳ میلیونی داد و ستد سهام در حالی است که روند نزولی معاملات در تالار شیشه ای استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، روند نزول معاملات و داد و ستد در بازار و تالار شیشته ای مازندران به اوج رسیده و هر هفته میزان معاملات ثبت شده در این بازار، دهها میلیون تومان کاهش می یابد.

بیش از ۷۰۰ هزار سهامدار عدالت مازندارنی دارای کد بورسی هستند که بسیاری از این سهامداران فعالیت خود را در بازار بورس کاهش داده و یا متوقف کردند.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی هفته جاری ۶۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۷۵ سهم به مبلغ بیش از ۶۴۹ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شد، گفت: ارزش سهام خریداری شده ۱۹۷ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۴۵۲ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: سهام شرکت های صندوق پالایشی یکم، سهام بانک تجارت، زرین معدن آسیا و پتروشیمی ارومیه بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

جعفری یادآور شد: ۳۰ درصد کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۷۰ درصد مربوط به فروش سهام بوده است و شاخص قیمت نیز با ۲۲ هزار و ۸۵۶ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و۱۷۷ هزار و۹۷۶ واحد رسید.

بازار بورس مازندران نسبت به هفته گذشته با کاهش ۱۳ میلیونی داد و ستد سهام روبرو شد و طی ماه های اخیر سردی این بازار به اوج رسیده است. 

کد خبر: ۷۷٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha