۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
تکلیف جدید سازمان استاندارد برای رشد کیفیت محصولات

تکلیف جدید سازمان استاندارد برای رشد کیفیت محصولات

سازمان ملی استاندارد مکلف به اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر است.

به گزارش بازار، محمودرضا طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: اندازه‌گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره‌گیری از معیارها و شاخص‌های معتبر، مطابق بند ۱۸ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران است؛ که گزارش نتایج حاصل از ارزیابی‌ها، به مراجع ذی‌ربط و جامعه گزارش داده می‌شود.

طاهری در تشریح این خبر افزود: این طرح در استان تهران، با همکاری شرکت‌های بازرسی همکار، در چند فروشگاه زنجیره‌ای و مرکز خرید بزرگ، با توزیع و تکمیل پرسشنامه، به دو شکل فیزیکی و الکترونیکی، در حال اجراست.

وی با توضیح اینکه، برای تدوین و اجرای این طرح، با بررسی و مطالعه مدل‌های مختلف، سنجش نرخ کیفیت کالاها و خدمات در مدت ۳ سال مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت، ادامه داد: در سال ۱۳۹۷، براساس مدل‌های موجود برای شاخص‌های ملی اقتصادی کلان، ابتدا ۴۰ کالای مهم سبد مصرفی خانوار ایران، براساس اطلاعات مرکز آمار ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای سنجش سبد نرخ کیفیت کالاها تعیین و براساس مدل تدوین شده در گروه سنجش نرخ کیفیت کالا، بصورت پایلوت در استان تهران، اجراشد.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره بر اینکه بر اساس اطلاعات دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران، پس از بررسی نتایج حاصل از طرح پایلوت و با صرف یک سال مطالعۀ مدل‌های بین‌المللی پایش کیفیت کالا، مدل ملی پایش و اندازه‌گیری نرخ کیفیت کالاها تدوین و جهت اجرا در ۱۱ کلانشهر پرجمعیت کشور در سال ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شد، تاکید کرد: نتایج این طرح بصورت سالانه، به اطلاع مردم و مراجع ذیصلاح کشور خواهد رسید.

طرح پایش و اندازه‌گیری نرخ کیفیت کالاها، در مراکز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، خوزستان، قم، کرمانشاه و گیلان، از دوم اسفندماه آغاز شده است.

کد خبر: ۷۷٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha