۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

ایلام- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ۴۵ میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته نیز تحت پوشش قرار دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی سالاری ظهر روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ایلام در محل استانداری اظهار کرد: ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هم اینک حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از سازمان حقوق می‌گیرند که تعداد آنها با خانواده حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شود.

وی عنوان کرد: ماهانه بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش هزینه می شود که ۱۳ میلیارد تومان از این میزان وصولی درآمدی  منابع بیمه ای است.

سالاری ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ قشر کارگری و صنف به موجب قانون، مشمول حمایت دولت هستند، در صورت تامین منابع، یک مییلون و ۲۰۰ نفز از افراد مشغول به کار در این واحدها مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: سالانه دو هزار میلیارد تومان برای ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان برای بیمه شدگان  هزینه می شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: سهم ایلام از احداث درمانگاه تامین اجتماعی سه مرکز است که در حال حاضر درمانگاه مهران در حال ساخت  و دره شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه، اجرا شده و با این کار امکان رفع دغدغه هزینه درمان بیماران فراهم می شود.

وی افزود: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

کد خبر: ۷۷٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha