۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کاهش ۲۰ درصدی سفر با اتوبوس/ فروش بلیت اتوبوس‌های نوروزی
در گفت و گو با بازار مطرح شد

کاهش ۲۰ درصدی سفر با اتوبوس/ فروش بلیت اتوبوس‌های نوروزی

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با تاکید بر اینکه تابع تصمیمات کلان وزارت بهداشت در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستیم و تشویقی برای اینکه مردم به مسافرت بروند نداریم گفت:میزان مسافرت مردم با اتوبوس ۲۰ درصد کاهش یافته است.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سئوال که آیا پیش فروش بلیت اتوبوس‌های نوروزی آغاز شده است یا خیر ؟ گفت: سازمان راهداری تابع تصمیمات کلان وزارت بهداشت و درمان است بنابراین وقتی محدودیت هایی برای سفرها اعلام شده که مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند ما نیز تابع ان تصمیم بوده و به هیچ وجه مردم را به سفر تشویق نمی کنیم.

وی ادامه داد:در حال حاضر تمام موارد مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پایانه های مسافری انجام می شود و ما نیز تاکید داریم که مردم از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری اضافه کرد: در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا طی هماهنگی با وزارت بهداشت، غربالگری مسافران به دقت انجام می شود. همچنین اتوبوس‌ها قبل از هر سفر محلول‌پاشی و ضدعفونی‌ صندلی‌ها انجام می‌شود.

کاهش ۲۰ درصدی سفرها

باقرجوان در پاسخ به این سئوال که نسبت به سال گذشته چند درصد میزان سفر از پایانه های مسافری کاهش داشته است اظهار داشت:میزان سفرها نسبت به سال گذشته در همین مدت ۲۰ درصد افت داشته است که این موضوع به دلیل همان عدم سفرهای غیرضروری است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت بلیت اتوبوس کاهش یافته است ؟تاکید کرد:به هر حال قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا و رقابتی تعیین می شود اما وقتی تقاضا به شکل قابل توجهی کاهش می یابد قطعا قیمت ها نیز افت می کند.

آیا قیمت بلیت اتوبوس افزایش دارد؟

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اتوبوس هایی که یک سر خالی برمی گردند می توانند قیمت خود را افزایش بدهند تصریح کرد:این ابلاغیه هر سال سازمان راهداری است و ارتباطی به این روزها ندارد پس شرکت‌ها مجاز هستند بابت تردد یکسر خالی تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند اما وقتی این روزها مسافرتها به شکل قابل توجهی کاهش یافته به نظر می رسد این ابلاغیه که همه ساله انجام می شود شاید اجرایی نشود.

باقرجوان بیان کرد: شرکت‌ها مجاز هستند بابت تردد یکسر خالی تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند، اما طبق تجربه سال‌های گذشته تقریبا اغلب شرکت‌ها از این ۲۰ درصد افزایش استفاده نمی‌کنند و افزایش قیمت‌ها کمتر از این رقم فعلی خواهد بود.

باقرجوان در پاسخ به این سئوال که آیا پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت اتوبوس‌های نوروزی و همچنین مینی‌بوس‌ها و سواری کرایه از روز ۱۲ اسفندماه اغاز شده است یا خیر؟گفت:باز هم تاکید می کنیم که ما هیچ اصراری به مسافرت مردم در این شرایط نداریم پس اینکه اعلام کنیم پیش فروش در حال آغاز است یعنی مردم را به سفر تشویق کرده ایم پس مردم می توانند حضوری و حتی از طریق وبسایت ها اقدام به خرید بلیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار، طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۸ آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ۹۹ ادامه دارد. در این راستا بلیت‌های نوروزی نیز برای ایام مذکور است.پس مسافرانی که قصد تهیه بلیت برای روزهای آتی تا ۲۵ اسفندماه را دارند، امکان تهیه بلیت از این دو روش وجود دارد.

در پایانه‌های مسافربری و دفاتر شرکت‌های تعاونی مسافری در سطح شهر امکان تهیه بلیت‌های نوروزی اتوبوس و سواری کرایه و همچنین مینی‌بوس وجود دارد.مسافران همچنین برای تهیه بلیت اتوبوس از طریق اینترنت می‌توانند نام شرکت تعاونی مسافری موردنظر خود را در سایت‌های جستجوی اینترنتی، جستجو کنند و با ورود به آن سایت و انتخاب مسیر موردنظر نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

به گفته باقرجوان برای ایام نوروز امسال ۱۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس، ۴۱ هزار دستگاه سواری کرایه و ۳۳ هزار دستگاه مینی‌بوس فعال است.

کد خبر: ۷٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha