۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
«دیپ نوستالژیا» به عکس های قدیمی جان دوباره می بخشد
بازار گزارش می دهد،

«دیپ نوستالژیا» به عکس های قدیمی جان دوباره می بخشد

کمپانی «My Heritage »با استفاده از هوش مصنوعی پلفترم جدیدی را ایجاد کرده که قادر است عکس های ثابت را به گیف های متحرک تبدیل کند ؛ این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و دارای چندین درایو یادگیری ماشین می باشد.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: چیرگی تدریجی هوش مصنوعی در زندگی بشری بر هیچکس پوشیده نیست، این پدیده جهان شمول به تمامی جوانب علمی و غیر علمی رسوخ کرده و اکنون نیز  راه خود را به نوستالژی های قدیمی باز  کرده است؛ این هوش مصنوعی Deep Nostalgia نام دارد و قرار است به تصاویر قدیمی، روح زندگی ببخشد و یک تجربه سورئال را برای بیننده به ارمغان بیاورد. در ادامه این گزارش به نقل از «The guardian » به بررسی این ابزار هوشمند خواهیم پرداخت که در عین جالب بودن، دلهره آور هم می باشد.

هوش مصنوعی Deep Nostalgia از سوی پلتفرم آنلاین My Heritage راه‌اندازی و پشتیبانی می شود و برای فعال سازی ابزار نیازمند ایجاد حساب کاربری است؛ این هوش دارای مجوز  D-ID بوده و اساسا برای ایجاد جلوه های حرکتی در عکس ثابت طراحی شده است. این عملکرد  شبیه ویژگی iOS Live Photos است که با کمک چند ثانیه فیلم به عکاسان گوشی های هوشمند کمک می کند تا بهترین حالت یک تصویر را پیدا کنند. این برنامه از فیلم های از پیش ضبط شده برای ایجاد حرکات صورت در عکس های ثابت استفاده می کند، این برنامه به کاربران اجازه می دهد که عکس عزیزان خود را بارگذاری کنند.

برای استفاده از این عملکرد، عکس مورد نظر را انتخاب کنید و با مراجعه به صفحه‌ی Deep Nostalgia  عکس را آپلود نماید، در کمتر از چندین ثانیه هوش مصنوعی فعالیت خود را شروع می کند و با استفاده از تکنیک دیپ‌فیک (Deep Fake)‌  در کمتر از ۱۰ الی ۲۰ ثانیه از یک عکس ثابت، یک خروجی متحرک به وجود خواهد آمد؛ این عکس متحرک، با یک چشمک شروع به اطراف می کند و سپس بعدهایی جدیدتری از حرکات اضافه می شوند.

همانطور که قبلا بدان اشاره شد این برنامه دارای مجوز  D-ID بود می باشد که توسط  My Heritage خریداری شده است؛ کمپانی D-ID  یک پلتفرم متخصص در هوش مصنوعی است و در زمینه بازآفرینی  ویدئویی با استفاده از فناوری ماشین یادگیری و هوش مصنوعی تخصص دارد؛ برای ایجاد حرکت در هر تصویر ثابت از درایوهای متعددی که مبتنی بر هوش مصنوعی است، استفاده می کند. این درایو ها علاوه بر ایجاد تصاویر محرک، قرار است جلوه های دیگری همانند لبخند و حرکات چشم را ایجاد کند.

یکی از جالب ترین بخش های این فناوری ارتقاء کیفیت عکس های بسیار قدیمی است؛ تمامی فرایند این نرم افزار پس از بارگذاری عکس به صورت خودکار پیش می رود و اولین مرحله نیز به بهبود کیفیت عکس اختصاص دارد به همین دلیل کیفیت گیف های خروجی دارای ماهیت بسیار واقع گرایانه خواهند بود .

گفتنی است؛ که شرکت My Heritage برای حفظ حریم خصوصی افراد تمهیدات زیادی را اتخاذ کرده است  و بر اساس FAQ وب سایت، هیچکدام از تصاویر بارگذاری شده به شخص ثالث ارائه نخواهد شد؛ و در صفحه اصلی آن پیامی با عنوان "عکس های بارگذاری شده بدون تکمیل ثبت نام به طور خودکار برای محافظت از حریم خصوصی شما حذف می شوند" وجود دارد.

شرکت My Heritage  معتقد است بسیاری از کاربران دیدگاه  مثبتی را نسبت به این فناوری اتخاذ نموده اند و گروه‌های دیگری نیز با ابراز مخالفت خود؛ وجود این  گونه فناوری ها را بی معنی خوانده و با دیدن تصاویر متحرک افراد احساسی همانند ترس و وحشت را تجربه کرده اند؛ در این راستا، کمپانی پشتیبان این نرم افزار جادویی ضمن جادویی خواندن فناوری فوق، نکاتی مهمی را  برای استفاده درست از آن را پیشنهاد کرد:

- عکس های خود را در هر وب سایتی آپلود نکنید

-حریم خصوصی افراد را  رعایت کنید

- عکس افراد زنده را متحرک سازی نکنید

-پروتکل های امنیتی  وب سایت را دنبال کنید

علاوه بر این، شرکت My Heritage از مردم می‌خواهد تصاویرشان را با Deep Nostalgia متحرک نمایند و  و در شبکه‌های اجتماعی به‌ اشتراک بگذارند تا نظر دوستان و خانواده را درباره‌ی آن‌ها بفهمند.

کد خبر: ۷۷٬۰۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha