۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
مدیران دولتی حق ندارند در شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت مسئولیت قبول کنند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با بازار:

مدیران دولتی حق ندارند در شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت مسئولیت قبول کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:ما باید به همان مصوبه شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ برگردیم لذا در آنجا پیش بینی شده بود که کانون به عنوان یک نهاد خود انتظام غیر دولتی، مدیریت شرکت‌های سهام عدالت را برعهده بگیرد.

سید شمس‌الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، گفت: چیزی که بنده به آن اعتقاد دارم این است که ما باید به همان مصوبه شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ برگردیم لذا در آنجا پیش بینی شده بود که کانون به عنوان یک نهاد خود انتظام غیر دولتی، مدیریت شرکت‌های سهام عدالت را برعهده بگیرد.

وی افزود: آنچیزی که پیرو موارد ابلاغی مقام معظم رهبری درباره سهام عدالت و همچنین آنچیزی که قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مطرح شده حکایت از این دارد که مردم می‌بایست در قالب تعاونی‌های سهام عدالت اعمال اراده کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین در این مسیر تعاونی‌های سهام باید از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هم از طرق کانون سهام عدالت اعمال اراده کنند.

وزیر اسبق اقتصاد و اموردارایی تاکید کرد: به نظر بنده بهترین مسیر، برگشت به همین مصوبه است که در آن مصوبه در عین حال قید شده بود که مدیران دولتی حق ندارند در کانون و حتی در شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت مسئولیت قبول کنند و باید این مهم به سهامداران موکول شود.

کد خبر: ۷۷٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha