۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
جلوی قاچاق سیمان از بوشهر گرفته شود/ ‏تأمین نیاز استان در اولویت باشد
عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

جلوی قاچاق سیمان از بوشهر گرفته شود/ ‏تأمین نیاز استان در اولویت باشد

بوشهر - عضو کمیسیون اصل نود مجلس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تأمین نیازهای استان به سیمان گفت: باید جلوی قاچاق سیمان از استان بوشهر گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی نماینده دشتستان، ابراهیم رضایی در مورد کمبود سیمان در دشتستان اظهار داشت: از ابتدای فعالیت نمایندگی خود با حساسیت پیگیر موضوع سیمان شهرستان دشتستان بوده‌ایم و راجع به موضوع کمبود سیمان نیز مذاکراتی با مدیران مربوطه از جمله وزیر صنعت داشته ام و مطالبات مردم را منتقل کرده‌ام.

نماینده مردم دشتستان در مجلس اضافه کرد: در استان بوشهر سه کارخانه تولید سیمان داریم که روزانه حدود ۱۰ هزار تن تولید دارند و میزان تولید این کارخانه‌ها چند برابر نیازهای استان است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در استان بوشهر قاچاق سیمان به خارج از استان است که با توجه به کمبود سیمان در بازار استان باید جلوی این قاچاق گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تأمین نیاز داخل کشور و نیاز داخل استان به سیمان باید در اولویت کارخانه‌های تولیدی باشد افزود: طرفدار صادرات هستم ولی در مورد سیمان و فولاد و… عقیده دارم سیمان و فولاد به عنوان یکی از ماده‌های اولیه توسعه زیرساخت‌های کشور، باید ابتدا نیازهای داخل را تأمین کنند و سپس صادر شوند.

رضایی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان ساروج ضعیف‌ترین عملکرد را در بین کارخانه‌های سیمان استان دارد خاطرنشان کرد: از عملکرد این کارخانه راضی نیستیم، بخش عمده تولید این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود و باید این روند متوقف شده و به کمک تأمین نیازهای کل استان بیاید.

وی در مورد سوالی در مورد مدیران پروازی و غیربومی و عدم استقرار آنها در استان و شهرستان بیان کرد: این موضوع مطالبه مردم است و مدیران این مجموعه‌ها باید پاسخگو باشند. این مسئله را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و اهتمام مسئولان اجرایی استان و شهرستان طی روزهای آینده شاهد وضعیت عادی در توزیع سیمان در شهرستان دشتستان و استان بوشهر باشیم.

کد خبر: ۷۶٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha