۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه گیری شده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه گیری شده است

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارها شخم شیار و ۵۰ هزار هکتار نیز خزانه گیری اولیه شده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه نیمی از شالیزارهای استان شخم شیار و آب تخت اولیه شده، سطح آن را بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار اعلام کرد و از کشاورزان خواست در خزانه گیری برنج عجله نکنند.

وی با عنوان اینکه ۲۵ درصد مزارع شامل ۵۰ هزار هکتار احداث اولیه خزانه صورت گرفته است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی به توصیه های کارشناسان برای کشت و کار شالیکاری توجه اساسی داشته باشند.

وی از کشاورزان خواست برای احداث خزانه با مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان هماهنگی داشته باشند و گفت: شالیکاران برای خزانه گیری و نشای برنج عجله نداشته باشند.

شهیدی فر زمان مناسب نشاکاری را اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود میزان کشت مکانیزه برنج طی سال جاری در استان افزایش چشمگیری داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه مازندران سهم بسزایی در تولید برنج کشور دارد، گفت: سالانه بیش از یک میلیون تن برنج در استان تولید می شود.

بیش از ۲۱۵ هزار هکتار شالیزار در مازندران وجود دارد.

کد خبر: ۷۶٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha