۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
هزینه کرد ۱۳۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای اجرای تصفیه خانه آب شرب ملایر
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد:

هزینه کرد ۱۳۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای اجرای تصفیه خانه آب شرب ملایر

همدان - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تصفیه خانه آب شرب ملایر به روش BOT و با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان از محل هزینه های عمرانی بخش خصوصی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا جانباز پیش از ظهر سه‌شنبه در آیین بهره برداری طرح آبرسانی از سد کلان به ملایر بابیان اینکه مرحله نخست طرح آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر، شامل سامانه انتقال آب به طول ۳۸ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در ثانیه، آبگیر و تاسیسات وابسته است، گفت: تصفیه خانه این طرح ۳۸۰ لیتر در ثانیه ظرفیت دارد که در پیک مصرف بیش از ۵۰۰ لیتر در ثانیه را تصفیه می کند.

جانباز بابیان اینکه سامانه این تصفیه خانه برای تامین آب آشامیدنی بیش از ۱۷۰ هزار تن از جمعیت شهرستان ملایر و روستاهای مسیر طراحی و اجرا شده است، افزود: طرح با مشارکت بخش خصوصی و به روش BOT و اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان از محل هزینه های عمرانی بخش خصوصی ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه امکانات این تصفیه خانه به روز و تجهیزات کنترلی و آزمایشگاه آن در کشور کم نظیر است، ادامه داد: کیفیت خروجی آب این تصفیه خانه آن را در دسته با کیفیت ترین آب های سطحی در جهان قرار داده است.

جانباز با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب ملایر یکصدو شصتمین تصفیه خانه آب کشور است، افزود: ۲۵ درصد از تصفیه خانه های آب کشور در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

استاندار همدان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین آب‌ شرب شهر ملایر، گفت: تا پیش از این نگرانی جدی در مورد آب شرب مردم ملایر وجود داشت که با تکمیل احداث سد کلان ملایر و خط انتقالی که از این سد به شهر کشیده شد، نگرانی‌ها و برخی مشکلات رفع می‌شود.  

سیدسعید شاهرخی گفت: با خط انتقالی از این سد به شهر ملایر و تکمیل تصفیه خانه آب که امروز افتتاح شد شرایط مطلوبی پیش خواهد آمد چراکه با تکمیل و احداث این پروژه، بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شهر ملایر تامین خواهد شد.

شاهرخی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی و آینده‌نگری صورت گرفته در این طرح تا سال ۱۴۱۵ گنجایش سد کلان به ۳۰ میلیون متر مکعب قابل افزایش است، زیرا گنجایش سد کلان تا ۴۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه سد کلان ملایر از پروژه‌های خوب و شاخص استان همدان است به بخشی از اقدامات انجام شده در استان همدان اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از یک‌صد طرح و پروژه شاخص در استان همدان شناسایی شده و در هرکدام از طرح‌ها در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری به نتایج مطلوب و قابل قبولی دست یافته‌ایم.

کد خبر: ۷۶٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha