۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
صادرات به افغانستان برقرار است
رایزن بازرگانی ایران در افغانستان خبر داد:

صادرات به افغانستان برقرار است

مشاور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و رایزن بازرگانی ایران در افغانستان با بیان اینکه هم اکنون مرز با افغانستان باز است، گفت: صادرات و تجارت با افغانستان برقرار است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محمدمهدی جوانمرد قصاب، با بیان اینکه صادرات به افغانستان کاهش نیافته است و بعد از وقفه‌ای کوتاه به دلیل بیماری کرونا، به روال قبل برگشته است، افزود: در بازدیدی که به همراه بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، مهدی اخلاقی‌پور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت هرات و محمد کوهگرد، مدیرکل گمرک دوغارون از مرز دوغارون صورت گرفت، آخرین وضعیت صادرات به کشور افغانستان بررسی شد.

وی اظهار داشت: در این بازدید تسهیل تجارت ایران و افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین، ایجاد فرماندهی واحد تجاری در منطقه دوغارون، رفع مشکلاتی که در نقطه صفر مرزی با افغانستان وجود دارد، تغییر کاربری سالن‌ها که از لحاظ نقشه و موقعیت‌سنجی برای دو کشور مناسب است و حل مسئله کندی برگشت کامیون‌ها از کشور افغانستان از جمله مباحث مطرح شده در این بازدید بود.

رایزن بازرگانی ایران در افغانستان ادامه داد: شبانه‌روزی شدن و افزایش ساعت کار گمرگ در این بازدید مورد بحث قرار گرفت؛ چرا که وقفه ایجاد شده و کم کار شدن مرز به دلیل بیماری کرونا در چند روز گذشته باعث افزایش حجم دپوی کالاها شده است.

جوانمرد قصاب گفت: با تمهیدات شدید بهداشتی و نصب اسکنر حرارتی و تاکید بر سالم بودن اجناس، بعد از وقفه‌ای کوتاه، تجارت با افغانستان در حال انجام است و تجار و مسافران در حال حرکت هستند، اما تست‌های بهداشتی و سلامت شدیدا برای ورود و خروج به دو کشور اعمال می‌شود و با نصب دستگاه‌های حرارتی عبور و مرور به روال قبل برگشته است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل مسافری نیز از طریق مرز زمینی در حال انجام است و از همه افراد تست سلامت و بهداشت صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انتظار داریم صدور ویزای تجاری با افغانستان و پروازها با رعایت نکات بهداشتی هر چه زودتر به روال قبل برگردد

کد خبر: ۷٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha