۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
امنیت سایبری؛ شغل پرتقاضا در دهه های آینده| هزینه سالانه جرایم اینترنتی در امریکا ۶ تریلیون دلار است
«بازار» گزارش می دهد

امنیت سایبری؛ شغل پرتقاضا در دهه های آینده| هزینه سالانه جرایم اینترنتی در امریکا ۶ تریلیون دلار است

با افزایش حملات سایبری انتظار میرود برای جلوگیری از این مساله به متخصصان در حوزه امنیت سایبری بیش از پیش نیاز باشد پس بنابراین امنیت سایبری؛ شغلی پرتقاضا در دهه های آینده خواهد بود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «استادی اینترنشنال» گزارشی درباره لزوم توجه به مساله امینت سایبری و افزایش تقاضا برای این رده شغلی منتشر کرده است که در ادامه از نظرتان می گذرد: دلایل زیادی است که بیش از پیش  مدرک کارشناسی ارشد امنیت سایبری ارزش بیشتری دارد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این تعداد تخمین زده شده برای مشاغل امنیتی سایبری تنها در سال جاری ۳.۵ میلیون تقاضای شغلی وجودد ارد.

دلیل بیشتر برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در امنیت سایبری درامد شغلی این حوزه است. ۴۲۰ هزار دلار آمریکا - بالاترین قسمت طیف حقوق و دستمزد یک مدیر ارشد امنیت اطلاعات در سانفرانسیسکو است،  درحالیکه طبق گزارش ‌فوربس، میانگین کلی ۲۴۰ هزار دلار است.

سازمان ها به کارشناسان خبره امنیت سایبری نیاز دارند
امروزه بیش از هر زمان دیگر، شرکت ها باید اولویت خود را برای توسعه و نگهداری تیمی از تکنسین ها و کارشناسان امنیت سایبری بگذارند که از تفکر خلافکاران آگاه هستند. تحقیقات امنیتی توسط Varonis نشان می دهد که اکثر شرکت ها از داده های محافظت نشده و اقدامات ضعیف امنیت سایبری استفاده می کنند و این امر آنها را در معرض از دست دادن اطلاعات قرار می دهد.

با افزایش جرایم اینترنتی، همه مشاغل بدون در نظر گرفتن سرعت رشد، ساختار و شهرت، طعمه بالقوه ای هستند. بسیاری از آنها حملات سایبری پرهزینه ای را متحمل شده اند که منجر به از دست دادن درآمد و کاهش اعتماد مشتری می شود

با افزایش جرایم اینترنتی، همه مشاغل بدون در نظر گرفتن سرعت رشد، ساختار و شهرت، طعمه بالقوه ای هستند. بسیاری از آنها حملات سایبری پرهزینه ای را متحمل شده اند که منجر به از دست دادن درآمد و کاهش اعتماد مشتری می شود.

Capital One  با  بیش از ۱۰۰ میلیون مشتری با سرقت سوابق، شماره های تأمین اجتماعی، برنامه های کارت اعتباری و موارد دیگر، در سرتاسر جهان خبرساز شد، و این  مساله بر اعتبار طولانی مدت این شرکت برای قدرت دیجیتالی تأثیر می گذارد.  یا مورد دیگر هکر متهم، کارمند سابق Amazon Web Services Inc، از طریق فایروال این شرکت، به داده هایی که بانک در سرویس ابری آمازون ذخیره کرده بود دسترسی پیدا کرد.

تخمین زده می شود که جرایم اینترنتی تا سال ۲۰۲۱ سالانه ۶ تریلیون دلار آمریکا هزینه داشته باشد که همین یک سال پیش ۵۰ درصد افزایش داشته است. فقط در نیمه اول سال گذشته، ۳۰۱ مورد نقض شناخته شده وجود داشت که بیش از پنج میلیون پرونده حساس را افشا کرد، بسیاری از آنها مربوط به هک و بدافزار بود

این درحالی است که تخمین زده می شود که جرایم اینترنتی تا سال ۲۰۲۱ سالانه ۶ تریلیون دلار آمریکا هزینه داشته باشد که همین یک سال پیش ۵۰ درصد افزایش داشته است. فقط در نیمه اول سال گذشته، ۳۰۱ مورد نقض شناخته شده وجود داشت که بیش از پنج میلیون پرونده حساس را افشا کرد، بسیاری از آنها مربوط به هک و بدافزار بود.

در همین راستا انتظار میرود مبارزه با قصد سوءاستفاده سایبری با تخصص حرفه ای آغاز می شود. در عین حال که ضروری است تا  شرکت ها آگاهی، پیشگیری و اقدامات مربوط به امنیت سایبری را بخشی مهم از فرهنگ خود برای پیروزی در نبرد سایبری قرار دهند.

رشد مهارتهای امنیت سایبری برای سال ۲۰۲۱ و پس از آن
طبق گزارش Burning Glass Technologies، یک شرکت پیشرو در حوزه تجزیه و تحلیل بازار کار، ۱۰ مهارت برتر امنیت سایبری با رشد سریع نشان می دهد که کارفرمایان آماده پرداخت هزینه های بیشتر برای کارمندانی هستند که مجهز به جلوگیری از حملات قبل از وقوع هستند. انتظار می رود این متخصصان از ابتدا یک اکوسیستم دیجیتالی امن بسازند.

دو مهارت که به گونه ای سریع در حال رشد است امنیت توسعه برنامه و امنیت ابر هستند – به طوریکه هر دو از ابتدا شروع به ساخت سیستم های ایمن دربرابر حملات می کنند. این مهارت ها همچنین زیرساخت های حیاتی برای اقتصاد مدرن را شامل می شوند، این برنامه ها شامل تلفن های هوشمند و فضای ذخیره سازی ابری است. پیش بینی می شود تقاضا برای این مهارت ها طی پنج سال آینده به ترتیب ۱۶۴ و ۱۱۵ درصد رشد کند.

بر اساس چشم انداز تحلیلگر امنیت اطلاعات اداره آمار کار ایالات متحده(BLS)، مشاغل امنیت سایبری از جمله زمینه های شغلی با رشد سریع در سطح ملی هستند. BLS پیش بینی می کند مشاغل امنیتی سایبری تا سال ۲۰۲۹ ۳۱ درصد رشد کنند، بیش از هفت برابر سریعتر از رشد متوسط ‌شغلی که ۴ درصد در سطح ملی است.

با شیوع کووید ۱۹ در سراسر جهان  جوامع به سمت کار از راه دور و یادگیری آنلاین شیفت پیدا کرد. Burning Glass بر اساس پایگاه داده خود با بیش از یک میلیارد آگهی استخدام فعلی و پیش از آن، تقاضا برای مهارت های سایبری را ردیابی کرده است. وب سایت Cyberseek.org، که توسط Burning Glass و با مشارکت CompTIA ایجاد شده است، نگاهی به تقاضای امنیت سایبری بر اساس مناطق و عناوین شغلی ارائه می دهد.

بر اساس تجزیه و تحلیل Burning Glass  تقاضای کارفرما در ارسال، مهارت های پیش بینی شده برای رشد سریع در پنج سال آینده عبارتند از: امنیت توسعه برنامه (۱۶۴ درصد)، امنیت ابر (۱۱۵درصد)، مدیریت ریسک (۶۰درصد)، هوش تهدیدسایبری (۴۱ درصد)، پاسخ دهی به رخداد (۳۷درصد)، انطباق و کنترل (۳۶ درصد)، حریم خصوصی و امنیت داده ها (۳۶ درصد)، مدیریت دسترسی (۳۲ درصد)، استراتژی و حاکمیت امنیتی (۲۰ درصد) و امنیت اطلاعات سلامت ( ۲۰ درصد)

اگرچه این مشاغل بسیار فنی هستند، اما تقاضا محدود به بخش فناوری اطلاعات نیست. به عنوان مثال، تعداد بیشتری از آگهی های استخدام برای وکلا نیاز به تخصص در زمینه حریم خصوصی و امنیت داده ها دارند.

مشاغل درخواست کننده اطلاعات بهداشتی و مهارت های امنیتی نه تنها شامل مهندسان امنیت سایبری بلکه مدیران بهداشت و نمایندگی های فروش بیمه نیز می شوند. این تقاضا در بخشهای مختلف نقشهای ترکیبی را ایجاد می کند که مهارتهای امنیت سایبری را در مسئولیتهای موجود در هم می آمیزد.

کد خبر: ۷۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha