۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
سودجویی کاسبان سکه از نوسانات
بازار داغ دلالان سکه

سودجویی کاسبان سکه از نوسانات

سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا در سالهای اخیر یکی از اقداماتی بوده که برخی با هدف حفظ نقدینگی و عده ای برای کسب سود بیشتر انجام داده اند اما این افراد اگر مهارت کافی و قدرت ریسک پذیری نداشته باشند این امکان وجود دارد که از این بازار پر سود با دست خالی بازگردند.

بازار، ملیحه خورده پا: بدون تردید کاسبان ماهر و با تجربه از روزهای پرنوسان بازار طلا و سکه بیشترین سود را کسب می کنند به ویژه در زمان  هایی که قیمت ها در یک بازه زمانی کوتاه افزایش معناداری را تجربه کرده باشد و به یکباره وارد سراشیبی کاهش شود.

در چنین شرایطی خریداران حرفه ای شاید با ریسک پذیری بالا اقدام به خریدهای مجدد از خریداران غیرحرفه ای می کنند که با شروع کاهش قیمت طلا و سکه اقدام به فروش می کنند. حال یک سوال مهم اینجا مطرح است که خریداران تازه کار سکه که با شروع کاهش قیمت تبدیل به فروشنده شده اند باید به چه نرخی سکه های خود را به فروش برسانند.

۵۰ هزار تومان ارزانتر بفروشید

حمید گودرزی که از کهنه کاران بازار طلا و سکه است دراین باره به خبرنگار بازار می گوید: زمانی که نوسان قیمت ها شروع می شود بدون تردید خریداران غیرحرفه ای تبدیل به فروشنده می شوند.

وی می افزاید: همیشه بین نرخ خرید و فروش هر کالایی تفاوتی وجود دارد که این تفاوت نرخ برای خرید و فروش سکه امسال ۵۰ هزار تومان است که این با توجه به قیمت سکه تعیین و عرف شده است.

گودرزی می گوید: سالهای قبل که قیمت سکه ۳۰۰ هزار تومان بود تفاوت نرخ خرید و فروش دو هزار تومان بود اما اکنون با توجه به قیمت شش میلیون تومانی سکه این نرخ در صرافی ها و طلافروشی های معتبر ۵۰ هزار تومان است.

کسب درآمد ایام تعطیلات از نوسانات بازار

اما علیرضا کشتی آرای از فعالان صنف طلا و جواهر دراین باره به خبرنگار بازار می گوید: صرافان و طلافروشان معتبر فاصله بین خرید و فروش سکه را با توجه به قیمت فعلی آن ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته اند اما این عدد همه جا یکسان رعایت نمی شود.

وی می افزاید: دلالان سکه به طور معمول در روزهایی که قیمت آن روند کاهشی دارد تا ۱۰۰ هزار تومان و یا بیشتر از نرخ فروش، این کالا را از مردم می خرند.

کشتی آرای تصریح می کند: در شرایط ریزش قیمت دلالان تلاش می کنند با بیشترین فاصله قیمتی از خریداران بی تجربه سکه هایشان را بخرند تا بدین ترتیب سودی مناسبی را کسب کنند و جبران تعطیلی بازار در ایام عید را  بکنند.

کد خبر: ۷٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha