۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
۷۰ درصد روستاهای آذربایجان شرقی زیرپوشش شبکه تلفن همراه هستند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی:

۷۰ درصد روستاهای آذربایجان شرقی زیرپوشش شبکه تلفن همراه هستند

تبریز- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با اشاره به احداث سایت جدید تلفن همراه در روستای قره بلاغ شهرستان ورزقان، گفت: بیش از ۷۰‌ درصد روستاهای استان زیرپوشش شبکه تلفن‌ همراه هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، محمد فرزاد اظهار کرد: تا پایان امسال این عدد در روستاها به ۹۰ درصد افزایش خواهد یافت و در پایان کار دولت دوازدهم، کل روستاهای آذربایجان شرقی زیر پوشش تلفن همراه خواهند بود.

وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۹۶۸ روستای آذربایجان شرقی زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند که نسبت به هفت سال قبل ۱۷ درصد افزایش دارد.

فرزاد گفت: از مجموع ۲ هزار و ۷۲۰ روستای آذربایجان شرقی، ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای اینترنت هستند.

وی با اشاره به ساخت سایت های جدید همراه در روستاهای آذربایجان شرقی از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون، گفت : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای زیر پوشش قرار دادن همه روستاهای استان جهت برقراری عدالت ارتباطی به کار گرفته است و با برنامه ها و پیگیری های لازم در نظر داریم تا همه روستاییان استان از ارتباط تلفن همراه و اینترنت بهره مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی اظهار کرد: هزینه این سایت از محل اعتبارات USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

کد خبر: ۷۶٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha