۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
شناسایی ۱۵ شرکت پخش متخلف در استان همدان/ اعتراض به گرانفروشی در صدر شکایت ها است
رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صمت استان همدان خبر داد:

شناسایی ۱۵ شرکت پخش متخلف در استان همدان/ اعتراض به گرانفروشی در صدر شکایت ها است

همدان - خورشیدی، رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از شناسایی ۱۵ شرکت پخش متخلف در استان همدان خبر داد و گفت: فروش اجباری کالا و خدمات تخلف است.

مهدی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ابتدای سال جاری مردم استان همدان حدود ۳۰ هزار تخلف را به ۱۲۴ گزارش داده اند، عنوان کرد: چهار هزار و ۴۰۶ مورد از این شکایات مربوط به واحدهای صنفی زیر پوشش صنعت، معدن و تجارت استان همدان بود که رسیدگی و برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد گزارش های واصله به صورت تلفنی دو هزار و ۱۷ مورد مربوط به صنعت، معدن و تجارت استان همدان استان همدان بود، ادامه داد: تعداد ۵۷۹ فقره از این شکایت های ثبتی در سامانه www.۱۲۴.ir ثبت شده و یک هزار و ۸۱۰ مورد نیز به صورت حضوری به واحد ۱۲۴ مراجعه کرده اند.

خورشیدی با بیان اینکه ۲۰۰ فقره از این شکایت ها ارجاعی از اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان بوده است، در پاسخ به خبرنگار بازار در خصوص بیشترین شکایت ها طی سال جاری مطرح کرد: بیشترین شکایت ها از گرانفروشی، تقلب و عدم ارائه خدمات گارانتی در واحدهای صنفی بوده که ۸۰ درصد این تخلف ها در شهرستان همدان گزارش شده است.

فروش اجباری کالا و خدمات تخلف است
وی بیشترین شکایت ها را مربوط به گروه مواد غذایی و پروتئینی مانند آرد، گوشت مرغ، گوشت قرمز و برخی از خدمات صنفی اعلام کرد و در پاسخ به خبرنگار بازار در خصوص رسیدگی به فروش اجباری کالا و خدمات طی ماه های اخیر اظهار کرد: این موضوع که از سوی برخی واحدهای صنفی در خصوص برخی کالا و خدمات به ویژه در زمینه روغن مشاهده شده، تخلف است.

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: برای فروش اجباری کالا و خدمات از سوی قانون گذار مجازات در نظر گرفته شده اما از آن جا که در استان همدان روغن های خریداری شده به خارج از استان فروخته می شد، تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شد.

خورشیدی در خصوص فروش اجباری کالا از سوی شرکت های پخش به واحدهای صنفی و فروشگاه ها نیز گفت: با این متخلفان نیز برخورد خواهد شد و پرنده های مربوطه به تعزیرات ارسال خواهد شد

رئیس واحد رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: در این زمینه تاکنون ۱۵ شرکت پخش متخلف شناسایی و با آن ها برخورد شده است.

وی در ادامه از نصب بنرهای اطلاع رسانی سامانه ۱۲۴ در چند نقطه شهر همدان خبر داد و افزود: سامانه‌های اینترنتی و تلفنی ۱۲۴ شبانه روز آماده ارائه خدمات به شهروندان است و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

کد خبر: ۷۶٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha