۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
خروجی دانشگاه‌ها باید در معرض صنعتگران قرار گیرد
معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت:

خروجی دانشگاه‌ها باید در معرض صنعتگران قرار گیرد

قبادیان، معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت گفت: خروجی دانشگاه‌ها باید در معرض صنعتگر قرار بگیرد و دانشجو باید در محیط کار واقعی دوره کارآموزی را بیاموزد.

به گزارش بازار، برات قبادیان در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در ۲۶ دی ۹۶ و در ۲۵ مهر سال ۹۷، مقام معظم رهبری بارها گلایه خود را در خصوص نبود ارتباط و هماهنگی بین دانشگاه و صنعت مطرح کردند افزود: از همان سال ۹۶ دست به کار شدیم و تفاهم نامه‌هایی را که از قبل وجود داشت به صورت اجرایی توسعه دادیم.

وی اضافه کرد: در خرداد ۹۸ طرح توانمندی توسعه پایدار و اشتغال را که در همین زمینه و قرار بود براساس این طرح نیازهای صنعت مطرح شود، راه اندازی کردیم و حالا دانشگاه‌ها باید در این راستا به ما کمک کنند.

قبادیان گفت: در زمستان سال ۹۰ و در نمایشگاه ساخت داخل، ۹۰۰ مسئله از سوی صنعت مطرح شد و مقام معظم رهبری از این موضوع ابراز خرسندی و اعلام کردند که حالا نوبت دانشگاه‌هاست که بیایند و مشکلات صنعت را برطرف کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۶۰ درصد از فرمایشات مقام معظم رهبری اجرایی شده است و نتایج آن به مرور زمان ارائه می‌شود.

قبادیان افزود: در سامانه توانمندی تولید و اشتغال ما (تاپ) حدود ۱۳ هزار واحد صنعتی و معدنی ثبت نام کردند و هم اکنون ۵۰۰۰ مسئله تعریف شده و این مسائل علمی و فناورانه باید از سوی استادان و دانشجویان بررسی شود.

قبادیان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجوی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند گفت: سامانه کارآموزی را راه‌اندازی کردیم که متولی اصلی آن سازمان علمی و پژوهشی ایران است و در این سامانه تقاضاها از سوی صنعت مطرح می‌شود و دانشجویان می‌توانند در بخش‌های مورد نظر و مطابق تحصیلات خود وارد صنعت شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: تلاش ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که دانشجو در بخش کارآموزی وارد صنعت شود و به این حوزه آشنا و در صنعت جذب شود، چراکه کارآموزی در محیط‌های واقعی کار باید اجرا شود و خروجی دانشگاه‌ها باید در معرض دید صنعتگر قرار گیرد و در صنعت، دانشجو آموزش ببیند و جذب شود.

کد خبر: ۷۶٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha