۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
خبر خوش برای دانشجومعلمان؛ کسر از حقوق از ۴۵ به ۲۰ درصد تقلیل یافت
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس:

خبر خوش برای دانشجومعلمان؛ کسر از حقوق از ۴۵ به ۲۰ درصد تقلیل یافت

زاهدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از تعدیل کسر از حقوق دانشجومعلمان از رقم ۴۵ به ۲۰ درصد خبر داد و گفت: کسر از حقوق دانشجومعلمان موجب می‌شد رقم دریافتی این عزیزان قابل توجه نباشد ولی این مصوبه کمک خوبی در سال ۱۴۰۰ برای دانشجو معلمان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی زاهدی با اشاره به تصویب بند الحاقی(۳) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه، عنوان کرد: بر اساس این بند، وزارت آموزش و پرورش مجاز است پس از تصویب هیات امناء دانشگاه فرهنگیان نسبت به کسر  حداکثر ۲۰ درصد از حقوق دانشجو معلمان برای امور رفاهی آنان اقدام کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سال‌های گذشته ۴۵ درصد از حقوق پرداختی به دانشجو معلمان کسر می‌شد که این رقم در کمیسیون تلفیق مجلس و پیشنهادات نمایندگان کمیسیون آموزش در تلفیق به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی یادآور شد: این رقم کسر از حقوق برای خدمات رفاهی، سلف و خوابگاه دانشجومعلمان صرف می‌شد و در نهایت رقم قابل توجهی به دانشجومعلمان پرداخت نمی‌شد اما با مصوبه مجلس این ارقام تعدیل و منطقی شد.

زاهدی تصریح کرد: این مصوبه به پیشنهاد کمیسیون آموزش در تلفیق مطرح و مصوب شد و نهایتا در صحن علنی مجلس نیز رأی آورد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: محل درآمدی پیش بینی شده برای جبران این هزینه در تبصره ۱۴ لایحه بودجه دیده شده است تا این مصوبه بار مالی پیش بینی نشده نیز نداشته باشد.

کد خبر: ۷۶٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha