۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
نرخ معقولانه خرید تضمینی گندم ۵ هزار و ۴۰۰ تومان است
رئیس بنیاد ملی گندمکاران:

نرخ معقولانه خرید تضمینی گندم ۵ هزار و ۴۰۰ تومان است

هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به هزینه های تولید و سود معقولانه بر بخش کشاورزی نرخ تضمینی گندم تولید داخل به ازای هر کیلو پنج هزار و ۳۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ است.

به گزارش بازار، عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: در دو سال گذشته ما در بخش گندم کلیه نیازهای کشور را تولید کردیم و اینکه گفته می شود ما در تامین گندم مشکل داریم صرفا ایجاد جو روانی برای بهم ریختگی بازار است.

وی ادامه داد: سال گذشته به واسطه قیمت پایین گندم و نحوه خرید، کشاورزان دچار نارضایتی شده و قریب به ۲/۵ میلیون تن گندم به سمت نهاده های دامی سوق پیدا کرد و خلا ناشی از این امر دولت مجبور به واردات گندم شد.

عطاالله هاشمی از تغییرات نحوه قیمت گذاری محصولات استراتژیک توسط مجلس خبر داد و افزود: سال های گذشته قیمت گذاری ها توسط دولت و شورای اقتصاد صورت می گرفت و تولید کننده اصلی هیچ دخالتی در این امور نداشت و این در حالی بود که بیشترین حمایت از مصرف کننده می شد.

وی ادامه داد: با حرکت خوب امسال مجلس شورای اسلامی در قالب طرح دو فوریتی، عملیات تضمینی و اعمال سیاست های دولتی در اختیار ۹ نفر شامل وزرا و سازمان های مرتبط قرار گرفت که تا هفته آینده کلیه محصولات کشاورزی قیمت گذاری خواهند شد.

رییس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: نرخ مناسب تضمینی خرید گندم ما شاهد بهره وری و تولید محصول مناسب داخلی خواهیم بود.

کد خبر: ۷۶٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha