۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
۱۶ پروزه آبخیزداری در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

۱۶ پروزه آبخیزداری در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

اردبیل- هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: ۱۶ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی در استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهامت هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: طبق تمهیدات و هماهنگی‌های به عمل آمده ۱۶ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی در استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بدون شک در توسعه حوزه آبخیزداری استان نقش بسیار حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

وی بیان کرد: اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح استان در نظر گرفته شده و به همین منظور عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری با ۸۷ هزار و ۷۷۵ میلیون ریال اعتبار اجرا خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در راستای تقویت پوشش گیاهی و اشتغال‌زایی در حوزه‌های آبخیزداری در شهرستان‌های استان اقدامات اساسی مبنای کار قرار گرفته و در این زمینه به دنبال کنترل سیل و رسوب هستیم که در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

هدایت ادامه داد: در راستای کاهش فرسایش خاک، کاهش سیل‌خیزی و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی و کنترل هرزآب‌ها نیز اقداماتی انجام یافته است که شاهد دستیابی به دستاوردهایی در این زمینه هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی در این زمینه به اهداف خود دست یابیم.

وی تصریح کرد: اشتغال‌زایی برای ۵۸۵ نفر با اجرای این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور برنامه‌ریزی‌های اساسی در حال انجام است که امیدواریم با اقدامات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این راستا باشیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

کد خبر: ۷۶٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha