۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
تعیین حقوق ثابت برای تمام کارگران اقدامی غیرکارشناسانه است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

تعیین حقوق ثابت برای تمام کارگران اقدامی غیرکارشناسانه است

لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان‌ اینکه تعیین حقوق ثابت برای تمام کارگران اقدامی غیرکارشناسانه است تاکید کرد که بهترین نحوه اصلاح حقوق کارگران از طریق اعمال معافیت مالیاتی برای کارفرمایان و کاهش قیمت مواد اولیه مورد نیاز آنها امکانپذیر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسن لطفی، در مورد انتشار خبری از سوی دبیرکل خانه کارگر مبنی بر تعیین ۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان به عنوان نرخ سبد معیشت کارگران در سال ۹۹ در کمیته دستمزد شورای عالی کار، گفت: این یک شورای سه جانبه متشکل از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت است که باید میزان افزایش حقوق به تایید آنها برسد، ضمن اینکه باید متناسب با وضعیت اقتصادی کنونی کشور باشد.

تبعات افزایش حقوق کارگران بدون توجه به توان مالی کارفرمایان
نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معمولا مفروضاتی که در این زمینه در نظر گرفته شده با واقعیات موجود در جامعه فاصله زیادی دارد، کمااینکه ممکن است ما بخواهیم حقوق کارگران را ۷ میلیون تومان تعیین کنیم، اما باید به این نکته هم توجه کرد که بخش خصوصی هم باید توان پرداخت این مبلغ را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تحمیل فشار اقتصادی بر کارفرمایان باعث می‌شود که کارگاه خود را تعطیل کرده و در پی آن تعداد زیادی از کارگران بیکار شوند، همچنین فشار ناشی از مشکلات اقتصادی بر کارگران نیز باعث می‌شود که انگیزه‌ای برای انجام وظایف خود نداشته باشند. بنابراین تمام این موارد باید در این شورا مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت یک درصدی افزایش مشخص شود. اما تعیین رقمی مشخص برای تمام کارگران اقدامی غیرکارشناسانه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما باید برای رفع مشکلات اقتصادی کارگران، آمار دقیقی از تعداد آنها و وضعیت درآمد و هزینه کردهای تمام کارگاه‌ها و کارخانجات موجود در کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بهترین نحوه اصلاح حقوق کارگران از طریق تخفیف مالیات کارفرمایان یا اعمال معافیت مالیاتی برای آنها و کاهش قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات کارگاه‌ها و کارخانجات امکانپذیر است.

کد خبر: ۷۶٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      اقای نماینده خدمات کارفرما ۱۰ برابر افزایش داشته
    • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      2 0
      چطور سود ده برابری کارفرما رو نمیبینین اما چندر غاز که به کارگر اضافه میشه رو میبینین
    • ناشناس IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      1 0
      اقای لطفی چقدر از پیمانکاران پول گرفتی که حرس میزنید به شما چه ارتباطی داره؟ اینقدر تبلیغات برای بر هم زدن نظم قانون کار را هم نکنید.
    • ناشناس IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      اقای لطفی نظم قانون کار را برهم نزنید و تا زمانی که نماینده هستید در مورد 15 میلیون کارگر نظر ندهید. در ضمن دولت بیدار است وحواسشان به همه کس وهمه چیز هست.