۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
قزوین تا رسیدن به بحران کمبود آب شرب فاصله‌ای ندارد
مدیرعامل شرکت آبفای قزوین:

قزوین تا رسیدن به بحران کمبود آب شرب فاصله‌ای ندارد

قزوین- مدیرعامل شرکت آبفای قزوین با تاکید بر اینکه این استان تا رسیدن به بحران کمبود آب شرب فاصله‌ای ندارد، گفت: نیاز است شهروندان نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف، دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای قزوین، داراب بیرانوندی اظهار داشت: استان قزوین، تنها استان کشور است که آب شرب و مصرفی خود را از آب‌های زیرزمینی تامین می کند و آبهای سطحی استان جوابگوی تامین آب شرب و مصرفی آن نیستند.

وی اظهار داشت:وضعیت شهر قزوین در سه ماه تابستان و بهمن ماه امسال به دلیل بالا رفتن مصرف آب، نارنجی شد و کمبود آب در برخی مناطق دیگر نیز به وضوح مشاهده می شود.

مدیر عامل شرکت آبفای قزوین اضافه کرد: سال‌هاست که کشور دچار کم آبی شده و این موضوع مختص استان نیست اما کمبود آب در این استان به نسبت استان های همجوار خود بیشتر احساس می شود.

بیرانوندی افزود: امیدواریم در سال های آینده، با انتقال آب سد طالقان به استان، مشکل کم آبی استان حل شود اما تا آن زمان نیاز است که شهروندان قزوینی بیش از پیش در مصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه کمبود آب در شهر قزوین، در مناطق بالا دستی بیشتر از سایر مناطق احساس می شود، بیان کرد: شهرک پونک و ملاصدرا از جمله مناطقی هستند که کمترین مصرف آب را دارند اما به لحاظ قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص در ساعات پیک مصرف آب دچار افت فشار می شوند.

بیرانوندی تصریح کرد: از تمام شهروندان قزوینی تقاضا داریم، با توجه به فرارسیدن پایان سال، شست و شوی قالی و پرده های خود را به خشکشویی ها و نظافت راه پله های خود را به شرکت هایی که دارای دستگاه کارواش هستند، بسپارند تا با همیاری و همکاری همدیگر از بحران کمبود و نبود آب در قزوین بکاهیم.

کد خبر: ۷۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha