۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
حقوق اعضای هیات علمی و قضات مشمول تخفیف مالیاتی است، نه معافیت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

حقوق اعضای هیات علمی و قضات مشمول تخفیف مالیاتی است، نه معافیت

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: حقوق دریافتی قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پرداخت مالیات معاف نمی‌شود بلکه تنها شامل تخفیف مالیاتی می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در خصوص نحوه محاسبات حقوق قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، گفت: با مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده اخذ مالیات از حقوق قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه با نرخ ۱۰ درصد تثبیت شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در خصوص اخذ مالیات از حقوق اعضای هیات علمی و قضات نوعی تخفیف مالیاتی محسوب می‌شود، ادامه داد: در جریان انعکاس خبر مربوط به مالیات حقوق اعضای هیات علمی و قضات در برخی رسانه ها بیان شد که اعضای هیات علمی و قضات از پرداخت مالیات معاف شده اند در حالی که اینطور نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تخفیف مالیاتی اعضای هیات علمی دانشگاه از گذشته وجود داشته اما برای قضات در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ این تخفیف مالیاتی مدنظر قرار گرفته شد، عنوان کرد: در هر صورت باید توجه شود که حقوق دریافتی قضات و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پرداخت مالیات معاف نمی‌شود بلکه تنها شامل تخفیف مالیاتی می‌شوند.

کد خبر: ۷۶٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معترض IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      7 4
      تو ایران که استاد باسواد نداریم فقط نشستن الکی حقوق میگیرن . بیچاره دانشجو رو اذیت میکنن آخرشم زحمت دانشجو رو به اسم خودشون میزنن . حیف حقوق که از بیت المال به اینا میدن .
      • الف IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
        1 0
        واقعیت را گفتی آفرین سیر را سیرتر، گرسنه را گرسنه تر می کنند.
      • رامین IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
        4 0
        لطفاً ... نگو. خودت معلوم نیست کجا درس خوندی که این حرفها را میزنی. تا حالا وارد دانشگاه شریف شدی؟ البته راهت نمیدن داخل، مگه نامه داشته باشی. به زندگی بی پولت ادامه بده
    • ابراهیم IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      5 3
      با سلام و خسته نباشید اعضای هیات علمی دانشگاهها و قضات نه تنها نباید شامل تخفیف مالیاتی شوند، بلکه باید از کارگران و معلمان و سایر کارمندان مالیات بیشتری را پزاخت کنند.آیا کارگر و معلم با حقوق سه چهار میلیونی باید مالیات کامل پزاخت کنند ولی اعضای هیات علمی و قضات باید شامل تخفیف مالیاتی شوند؟ این منصفانه است؟
    • معترض IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
      1 0
      آخه چقدر بی عدالتی؟ درصد خیلی کمی از هیات علمی ها مستحق دریافت حقوق بالا هستند، حضور خیلی کمی دارند و زحمت تحقیقات رو دانشجوها می کشند با اینحال، تخفیف مالیاتی هم می گیرند!
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      فقیر را فقیرتر میکنند و ثروتمند را ثروتمندتر نمایندگان هییت علمی دارند به نفع آینده شغلی خود قانون تصویب می کنند اول معافیت مالیاتی و حالا افزایش 11 میلیونی برای هیت علمی(همسانسازی هییت علمی با بهداشت)