۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
۲۲ تن فرآورده خام دامی در خراسان جنوبی معدوم شد
در ۱۱ ماهه سال جاری؛

۲۲ تن فرآورده خام دامی در خراسان جنوبی معدوم شد

بیرجند- اصغر زاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی بازدیدهای انجام شده در ۱۱ ماهه سال جاری، ۲۲ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی در استان معدوم شده است.

محمد اصغرزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: تأمین سلامت و بهداشت غذایی جامعه یکی از رسالت‌های این سازمان بوده که در این راستا نظارت‌های مستمری از مراکز عرضه فرآورده خام دامی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین سوپرمارکت‌ها، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، مرغ فروشی‌ها و لبنیاتی‌ها به صورت مستمر توسط تیم‌ها نظارتی اداره کل دامپزشکی استان پایش و رصد می‌شوند.

اصغر زاده با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری  ۲۶ هزار و ۸۸۴ مورد بازدید از این مراکز انجام شده است، افزود: طی این بازدیدها ۲۲ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی معدوم شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۴۶ نمونه غیر بهداشتی ضبط و گزارش شده است، افزود: همچنین در این مدت ۳۵ پرونده تخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: همچنین طی این مدت ۵۴ هزار و ۴۸۹ مورد عملیات بازرسی و نظارت در کشتارگاه ها انجام شده است.

اصغر زاده ادامه داد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۲۳ مورد نظارت مربوط به گوسفند و بز، ۱۷ هزار و ۱۲۷ مورد مربوط به بز و بزغاله، سه هزار و ۸۰۵ مورد مربوط به گاو و گوساله، ۹۶۲ مورد مربوط به شتر و هزار و ۷۲ مورد مربوط به شترمرغ بوده است.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها ۱۱ هزار و ۱۴۱ کیلوگرم لاشه ضبط شده است، افزود: با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز، روند نظارت ها تشدید می شود.

کد خبر: ۷۶٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha