۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
هزینه کرد دو میلیارد تومانی برای پروژه‌های گردشگری خراسان‌جنوبی
معاون گردشگری خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

هزینه کرد دو میلیارد تومانی برای پروژه‌های گردشگری خراسان‌جنوبی

بیرجند- معاون گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: اعتباری در حدود دو میلیارد تومان برای پروژه های دولتی بخش گردشگری در ایام نوروز ۱۴۰۰ از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مرتضی عربی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: برای ایام نوروز ۱۴۰۰ تعدادی از پروژه‌های عمرانی در بخش گردشگری را به اتمام خواهیم رساند که از آن جمله در شهرستان فردس می‌توان به تکمیل زیرسازی راه دسترسی به سه طرح گردشگری پلند باغستان و رباط خوشاب اشاره کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اتمام فاز دو کمپ گردشگری شهر تون در فردوس بیان‌کرد: در شهر طبس نیز پروژه تکمیل برق، گاز و آب رسانی به جوخواه، ازمیغان، اصفهک و خرو از جمله پروژه‌های عمرانی بخش گردشگری هستند.

عربی گفت: در حوزه پروژه‌های دولتی مبلغی در حدود دو میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

وی در خصوص پروژه‌های با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز اظهارکرد: در این حوزه در فردوس یک اقامتگاه در روستای کجه با ۲۵۰ میلیون، یک اقامتگاه در روستای پلند با ۲۰۰ میلیون، تکمیل فاز سه هتل عماد نظام با دو میلیارد تومان و اقامتگاه در باغشهر اسلامیه با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون تومان و همچنین فاز اول دو اقامتگاه در روستای برون و مهرانکوشک با هزینه دو میلیارد تومان آماده بهره‌برداری هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآورشد: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به تکمیل روشنایی کمپ گردشگری نهبندان با اعتبار ۲۵۰۰ میلیون ریال، اجرای آلاچیق بند دره، اجرای نرده بند دره، اجرای دیوار ساحلی بند دره و تکمیل روشنایی روستای ارک اشاره کرد.

عربی گفت: در صورت تصمیم ستاد ملی کرونا مبتی بر عدم ممنوعیت سفر در نوروز ۱۴۰۰ تمامی مجموعه های گردشگری خراسان‌جنوبی آمادگی کامل جهت خدمات‌دهی به مسافران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

کد خبر: ۷۶٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha