۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
مبادلات تجاری و اقتصادی مازندران با ۶۳ کشور جهان
ناظر گمرکات مازندران مطرح کرد:

مبادلات تجاری و اقتصادی مازندران با ۶۳ کشور جهان

نوشهر - ناظر گمرکات مازندران گفت: امسال بازرگانان استان با ۶۳ کشور جهان تبادلات تجاری و اقتصادی انجام دادند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی یوسفی منش صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از گمرک نوشهر با بیان اینکه امسال از ۲۸ کشور به گمرکات مازندران واردات کالا انجام شد، حجم واردات را از سه بندر فعال در استان بیش از سه میلیون و ۸۳۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: کشورهایی نیز روسیه، آلمان، ترکیه، قزاقستان، سوئیس و غیره از جمله کشورهای واردکننده کالا به استان بوده اند.

وی با اشاره به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون دلاری کالاهای وارداتی به مازندران اظهار داشت: میزان واردات از نظر وزنی ۱۳ و از نظر ارزش ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بوده است و کالاهایی نظیر جو، دامی، چربی، ها، کاغذ و چوب، تخته از جمله اقلام وارداتی بوده است.

ناظرگمرکات مازندران، با اشاره به رشد ۲۲ درصدی درآمد گمرکات استان، میزان درآمد سال جاری را به بیش از سه هزار و ۵۳۹ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و درباره واردات کالا نیز با اشاره به رشد ۴۹ درصدی گفت: امسال بیش از ۹۱۰ هزار تن کالا به ۳۵ کشور جهان صادر شده است.

راه اندازی سامانه جامع گمرکات

وی ارزش میزان صادرات رابیش از ۲۰۱ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عراق، قزاقستان، روسیه، هند، امارت و غیره از جمله کشورهایی بودند که محصولاتی نظیر فرآورده های لبنی، بستی، سیمان، کیوی و غیره صادر شده است.

یوسفی منش با اشاره به اهمیت حفاظت از مرزهای اقتصادی کشور، به راه اندازی سامانه جامع گمرکان اشاره کرد و گفت: این پروژه سبب رشد و شکوفایی اقتصادی می شود و با توجه به رشد روز افزون فعالیت های اقتصادی، راه اندازی این سامانه در حفاظت از مرزهای اقتصادی مهم است.

ناظر گمرکان مازندران،با بیان اینکه سالانه بیش از یک هزار فروند کشتی در بنادر در استان پهلو می گیرند، مبارزه با تخلفات مالیاتی و گمرکی را از جمله اهداف سازمان جهانی گمرک برشمرد.

کد خبر: ۷٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha