۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مشوق های حمایتی برای بازار کرونازده مازندران درنظر گرفته شود
استاندار مازندران:

مشوق های حمایتی برای بازار کرونازده مازندران درنظر گرفته شود

ساری- استاندار مازندران با اشاره به تعطیلی چندماهه بازار واصناف استان براثر شیوع کرونا خواستار درنظر گرفتن مشوق هایی برای حمایت از این قشر شد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری مازندران با بیان اینکه مازندران مهیای سفر نیست، افزود: علی رغم همه محدودیت ها، اصناف وبازار در استان همکاری خوبی داشتند و باید مشوق هایی برای بازار و اصناف درنظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بازار استان چندماه نیمه فعال بود و همراهی خوبی داشتند، گفت: انتظار داریم در ایام عید محدودیت های بیشتری اعمال شود.

وی با تاکید براینکه باید شرایط سختگیرانه تری برای سفر به مازندران درنظر گرفته شود، افزود: این محدودیت ها در روزهای پایانی هفته و تعطیلات باید تشدید شود.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری مازندران با بیان اینکه ۵۰ میلیون ایرانی تا پایان آذرماه ۱۴۰۰ واکسینه می شوند، افزود: ۱۲۰ میلیون دز واکسن تا این زمان تزریق خواهد شد.

وی با عنوان اینکه پیش بینی می شود تمام جمعیت کشور در سال ۱۴۰۰ واکسینه شوند، ادامه داد: این درحالی است که بعید به نظر می رسد دنیا توان واکسینه کردن تمام جمعیت را داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش کشور برای تولید واکسن ایرانی یادآور شد: اولین واکسن ایرانی تا پایان اسفندماه به میزان ۵۰ هزار دز وبا نام پاستور تزریق می شود.

رئیسی یادآور شد: همچنین تا تیرماه ماهانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون دز واکسن تزریق می شود و پیش بینی می کنیم تا آذرماه ۵۰ میلیون نفر از جمعیت واکسینه شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اظهار اینکه واکسیناسیون طبق برنامه سند ملی واکسیناسیون انجام می شود، یادآور شد: ۵۰ هزار دز واکسن چینی و ۱۰۰ هزار دز واکسن روسی تاکنون وارد شد و تا پایان اسفندماه ۹۰۰ هزار دز واکسن از سبد کواکس وارد خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه براینکه ۴.۲ میلیون دز واکسن نیز تا اردیبهشت ماه به کشور وارد خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره وضعیت سفرهای نورزوی با بیان اینکه هنوز وضعیت بیماری مشخص نیست، تصمیم گیری درباره سفر را موکول به روشن شدن وضعیت بیماری دانست.

کد خبر: ۷۶٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha